Společnost


DS EXIM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45662Klamavá reklama, nesprávný popis zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2020, před 4 lety

Josef Baltazar Šenkyřík

Znění stížnosti

Na internetovém obchodu firmy DS EXIM s.r.o. jsme si objednal dva produkyty:

Apple synchronizační a nabíjecí kabel Lightning pro iPhone / iPad / iPod - bílý - délka 1m kat. č. : A01-168

a

redukci Apple MMX62ZM/A Lightning - 3,5mm jack

Podle stránky výrobce originálního příslušenství ( https://support.apple.com/en-us/HT204566 ) jsem zjistil, že produkty nejsou značky Apple, jak je inzerováno na stránkách internetového obchodu ( "Výrobce: Apple" ).

Prodejce jsem emailem o tom informoval a žádal jsme vrácení peněz, což mi bylo umožněno pokud pošlu zboží za své náklady zpět.
Emailová odpověď eshopu: "Omlouvám se, při odstoupení od smlouvy zákazník zasílá zákazník sám na vlastní náklady.
Děkuji"

Tohle mi přijde jako neakceptovatelné. Za jejich pochybení musím platit já.


Produkt

Apple synchronizační a nabíjecí kabel Lightning pro iPhone / iPad / iPod - bílý - délka 1m kat. č. : A01-168 a Apple MMX62ZM/A Lightning - 3,5mm jack


Požadované řešení

Měl bych mít právo na Vrácení zboží a vrácení peněz bez hrazení poštovného. Nejlépe by měl prodejce vystavit kód, se kterým bych šel na Zásilkovnu a s takovým kódem by bylo zboží posláno prodejci na jeho náklady. Již jsme se s takovýmto elegantním řešením setkal u jiných obchodů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2020 14:52, před 4 lety

Chce-li se spotřebitel vyhnout placení poštovného při zasílání zboží zpět prodejci, doporučujeme zvolit namísto institutu odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku raději institut reklamace dle § 2161 a následující občanského zákoníku ve spojení s § 19 zákona o ochraně spotřebitele.

Prodávající musí zajistit, aby jím prodávané výrobky byly přímo viditelně a srozumitelně označeny označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, samozřejmě s tím, že tento údaj odpovídá skutečnosti a nejedná se o klamavé označení výrobku. Věc otiž nesmí být ze zákona označena takovým označením, které je způsobilé vyvolat v hospodářském styku mylnou domněnku, že označené zboží nebo služba pocházejí od určitého výrobce, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti není.

Pokud je jako výrobce zboží označena společnost, která však toto zboží skutečně nevyrobila, jedná se o vadu zboží ve smyslu § 2161 odst. 1 písm e) občanského zákoníku, a toto zboží je možné reklamovat.

Pokud jde o nároky z vadného plnění (reklamační nároky), jsou vymezeny v § 2169 občanského zákoníku. Primárně je možné žádat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V uvedené věci přichází do úvahu buď dodání nové věci, která bude skutečně vyrobena společností iPhone, anebo odstoupení od smlouvy.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.

Co se týká poštovného, v reklamačním řízení se jedná o účelně vynaložený náklad ve smyslu § 1924 občanského zákoníku, který spotřebitel může po prodejci požadovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 21:01, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.