Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#45673Zamítnuté odstoupení do 14dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2020, před 4 lety

Aleš Kelbler

Znění stížnosti

Dobrý den, mám problém se zamítnutím vrácení zboží do 14dnů. Zboží jsem vracel na pobočce v této lhůtě a z důvodu rozmyšlení a pořizování trochu jiných komponent jsem tyto produkty vrátil. Pán u pokladny vše zkontroloval a řekl, že je vše v pořádku ale ještě v tentýž den mi přišla zpráva že se tam objevila mechanická vada z důvodu nevhodného zacházení. Základní deska i processor byli montovány do počitače odborníkem z oboru IT, takže z mé strany ani jeho nedošlo k pochybení. Není toto poprvé co se mi stalo že jsem nesl zboží zpátky že mi nevyhovuje a bylo funkční a najednou zboží bylo poničené a tudíž se nedá vrátit. Toto chování se mi ze strany Alza.cz vůbec nelíbí a nerad bych od této firmy odcházel jako dlouholetý zákazník. Děkuji


Produkt

Základní deska GIGABYTE A320M-S2H a processor AMD RYZEN 5 2600


Požadované řešení

Požaduji vrácení buď peněz a nebo alza kreditů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2020 20:20, před 4 lety

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit částku vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.

V případném soudním sporu nese důkazní břemeno podnikatel. Podnikatel by tedy měl v řešené věci prokázat, že spotřebitel věc poškodil tím, že se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Není-li podnikatel schopen toto prokázat, musí spotřebiteli vydat zpět uhrazenou kupní cenu v plné výši.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2020 11:43, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za Vaši reakci.

Celou záležitost jsem prověřila a v tomto případě bylo vrácení procesoru následně řešeno jako klasická reklamace, neboť dle slov zákazníka byl nefunkční. Tato reklamace byla následně vyřešena vystavením dobropisu na celou částku, která byla zákazníkovi také proplacena. V případě základní desky, tato byla poškozena, respektive odřená a ohnutý kondenzátor, což brání běžnému používání, a z tohoto důvodu bylo odstoupení od kupní smlouvy zamítnuto.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den,
Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2020 14:32, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2020 14:18, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 09:34, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.