Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, mám problém se zamítnutím vrácení zboží do 14dnů. Zboží jsem vracel na pobočce v této lhůtě a z důvodu rozmyšlení a pořizování trochu jiných komponent jsem tyto produkty vrátil. Pán u pokladny vše zkontroloval a řekl, že je vše v pořádku ale ještě v tentýž den mi přišla zpráva že se tam objevila mechanická vada z důvodu nevhodného zacházení. Základní deska i processor byli montovány do počitače odborníkem z oboru IT, takže z mé strany ani jeho nedošlo k pochybení. Není toto poprvé co se mi stalo že jsem nesl zboží zpátky že mi nevyhovuje a bylo funkční a najednou zboží bylo poničené a tudíž se nedá vrátit. Toto chování se mi ze strany Alza.cz vůbec nelíbí a nerad bych od této firmy odcházel jako dlouholetý zákazník. Děkuji
Základní deska GIGABYTE A320M-S2H a processor AMD RYZEN 5 2600
Požaduji vrácení buď peněz a nebo alza kreditů.
|
Tweet |
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit částku vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.
V případném soudním sporu nese důkazní břemeno podnikatel. Podnikatel by tedy měl v řešené věci prokázat, že spotřebitel věc poškodil tím, že se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Není-li podnikatel schopen toto prokázat, musí spotřebiteli vydat zpět uhrazenou kupní cenu v plné výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
děkuji za Vaši reakci.
Celou záležitost jsem prověřila a v tomto případě bylo vrácení procesoru následně řešeno jako klasická reklamace, neboť dle slov zákazníka byl nefunkční. Tato reklamace byla následně vyřešena vystavením dobropisu na celou částku, která byla zákazníkovi také proplacena. V případě základní desky, tato byla poškozena, respektive odřená a ohnutý kondenzátor, což brání běžnému používání, a z tohoto důvodu bylo odstoupení od kupní smlouvy zamítnuto.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den,
Dita, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.