Společnost


Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45675Zjevné poškození vozidla při výdeji ze servisu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2020, před 4 lety

Filip Dobrý

Znění stížnosti

Dobrý den,
při výdeji vozidla z opravy ze dne 9.10.2020 jsem na vozidle vypozoroval patrné poškození přední nárazníku na jeho pravé části zhruba 10 minut po odjezdu z parkoviště dealera.
Poškození jsem zdokumentoval a po následném oznámení této skutečnosti dealerovi (zhotoviteli opravy) mi bylo sděleno, že bude z jeho strany podán důkaz (písemný zápis z příjmového protokolu či fotodokumentace přijímacího technika) o tom, že při předání vozidla vykazovalo/nevykazovalo zmiňované poškození. Bohužel jsem do dnešního dne nedostal zpětnou vazbu.

Žádám tedy tímto o prokázání či případné vyvrácení mé domněnky ze strany zhotovitele.
V případě, že poškození bylo způsobenou zhotovitelem, požaduji z jeho strany nápravu.

Fotodokumentaci mohu na žádost samozřejmě poskytnout. Zároveň bych rád podotknul, že v příjmovém protokolu, který jsem obdržel v jednom vyhotovení, není v části kolonky ,,Výbava vozidla/poškození vozidla" uveden žádný popis vizuálního stavu vozidla. Podle těchto skutečnosti zakládám tedy na tom, že vozidlo byla v den předání bez zjevného poškození.

Předem děkuji za odpověď

S pozdravem

F.Dobrý


Produkt

Zakázka č.466478


Požadované řešení

Náhrada škody ze strany zhotovitele v případě potvrzení mé domněnky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2020 09:17, před 4 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Přijímací protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Doporučujeme zhotovitele opětovně kontaktovat s žádostí o zaslání alespoň kopie přijímacího protokolu. Pokud bude komunikace i nadále ze strany zhotovitele nulová, je možné zaslat předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a žádat zhotovitele o náhradu škody v penězích. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2021 15:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.