Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.10.2020 mi přišla sms: Vítejte na Mobil-Maestro, předplatné týdně 99 Kč. Hned jsem předplatné ukončila. Peníze mi byly ztrženy. Žádnou službu jsem si neobjednala.
Žádám okamžité odstoupení od placené služby předplatného 99kč/týdně. Vrácení ztržených poplatků. Žádám okamžité ukončení závazku mezi mnou a společností Mobile-Maestro. Smazání předplatného, registrace, účtu a veškerých mých osobních údajů.
údajné předplatné na Mobile-Maestro
Okamžité odstoupení od placené služby předplatného 99kč/týdně. Vrácení ztržených poplatků. Žádnou službu jsem si neobjednala. Žádám okamžité ukončení závazku mezi mnou a společností Mobile-Maestro. Smazání předplatného, registrace, účtu a veškerých mých osobních údajů !!!
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Pokud nebyla služba, za kterou je dluh vymáhán, nikdy spotřebitelem objednána, spotřebitel nemá povinnost v souladu s § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podnikateli naúčtovanou částku hradit. Pokud již došlo ke stržení vyžadované částky, může spotřebitel žádat vydání bezdůvodného obohacení, které by v takovém případě na straně podnikatele pravděpodobně vzniklo. Nebude-li podnikatel reagovat, lze ho k vydání bezdůvodného obohacení vyzvat i formou tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Nizozemí, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.