Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes společnost zasilkovna jsem si nechala od eshopu poslat zaplacený balík. Balík i přes nastavenou kontrolu pomoci hesla byl vydán cizí osobě na základě jména a ne bezpečnostního hesla. Tudíž se můj balík v aplikaci zasilkovny stále nacházel na prodejně ale fyzicky tam již nebyl. Paní, která můj balík neprávem dostala si ho ponechala a obsah rozdala příbuzným. Bohužel v této chvíli nemám peníze ani balík. Velice mě mrzí arogantní chování zasilkovny... Slova, že se mnou řešit nic nebudou, protože smlouvu na dopravu měli uzavřenou s eshopem a ne se mnou a ať si nárokuji škodu u eshopu mi nepřijde férové jednání. Velice mě mrzí tento přístup!
Zasilkovna číslo objednávky 1741487028
Řešit problém s osobou, které škoda vznikla a vykompenzovaní škody.
|
Tweet |
Pokud smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou. Spotřebitel na druhé straně může své právo - na dodání řádně zaplaceného zboží - uplatnit vůči e-shopu.
Spotřebitel může zejm. namítat, že mu zboží nebylo doručeno ve sjednaný termín na sjednané místo, resp. že mu nebylo vydáno kvůli chybě na straně smluvního partnera e-shopu. Jestliže prodávající zboží nedodá a ocitá se kvůli tomu v prodlení, upozorní ho spotřebitel, že zboží nebylo dodáno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zaplaceného zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.