Společnost


Cestujlevne.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45691Nevrácení peněz za zrušené lety

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2020, před 4 lety

Marie Mrázková

Znění stížnosti

Dne 12.2.2020 jsme si u společnosti Královna.cz Brno zakoupili letenky do Barcelony a zpět pro dvě osoby letecká společnost Vueling-ID rezervace CCI5MM na 23.4.2020 a zpět na 28.4.2020.Oba lety nám byly zrušeny- v důsledku COVID-19. Spol.Vueling nám poslala možnost uplatnění kreditu do 31.12.2020 nebo možnost vrácení peněz formou žádosti.23.5.2020 jsme Vueling požádali o vrácení ceny za zrušenou rezervaci. Ti nám ale odepsali, že toho mají hodně a že si máme urgovat cenu u prodejce letenek, tedy u Královna.cz Brno. Na tuto společnost jsem se obrátili e-mailem poprvé 29.7.2020 a žádali jsme o vrácení peněz je. Ti se nás ptali, co jsme udělali vše pro to, aby nám byla cena za letenky vrácena. Veškerou korespondenci se spol. Vueling jsme jim odeslali.
Ti nám napsali, že to zkusí ověřit. Obrátila jsem se na ně s reklamací
č.2 2.9.2020.Pak nám odepsali toto: (nedokázali napsat ani správně jméno)
Dobrý den pane Sovinče,
od Vuelingu zatím není bohužel refundace dokončena, dopravce dosud částku nezaslal.
Vzhledem k vyjímečné situaci v letecké dopravě tyto procesy bohužel na straně všech leteckých společností trvají opravdu delší než obvykle. Lhůtu stanovenou Evrop. Nařízením bohužel aktuálně žádný dopravce nedodržuje.
Důvod proč se čeká na zpracování u dopravce je ten, že mezi Vámi a dopravcem od počátku vystupujeme jako zprostředkovatel. Smlouva o přepravě vznikla mezi cestujícím a dopravcem, kdy právě let.společnost je dodavatelem zakoupené služby. S Vašimi finančními prostředky nedisponujeme, při vystavení letenky byly odvedeny dopravci.
Dopravci jste refundační žádost řádně odeslali a je nyní na dopravci ji zpracovat a zaslat zpět Vaše finanční prostředky.
Jakmile budou připsány zpět k Vaší transakci, zašleme Vám dobropis k potvrzení vracené částky.
Do dnešního dne se nám nikdo neozval ani nám nebyla cena vrácena.
Proto se tímto na Vás jako dlouholetá členka obracím s žádostí o pomoc.
Mrázková Marie


Produkt

Rezervace CCI5MM


Požadované řešení

Požadujeme vrácení ceny za zrušené lety. Kredit nabízený společností Vueling, platný do 31.12.2020 nechceme využít s ohledem na nynější stav.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2020 11:57, před 4 lety

Vrácení kupní ceny letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").

Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.

Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Voucher je spotřebiteli možné poskytnou místo peněžních prostředků pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 10:26, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.