Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45695Uzavřená smlouva přes společnost České uspory s.r.o

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2020, před 4 lety

Dita Eisová

Znění stížnosti

Dobrý den, po telefonickém hovoru mi byl nabídnut vhodný výběr dodavatele energií přes společnost České uspory. Přijel kurýr, kterému jsem podepsala smlouvu s plnou mocí o které me telefonicky nikdo neinformoval, a oni za mě uzavřeli smlouvu u společnosti Lama energy, která mi v zápětí přišla uzavřená prostřednictvím společnosti České úspory. Nikde není cena za služby, pouze smlouva se zahájením dodavky plynu a elektřiny od 1.1.2021, ale me končí smlouvy od stávajícího dodavatele yello energy az v únoru a květnu. Na základě telefonatu s DTestem, jsem vypověděla smlouvu u českých úspor, a taktéž u společnosti Lama energy. Dnes mi přišla odpověď od Lama energy, ze výpověď neakceptuji, protože byla smlouva podepsána u nich v jejich prostorách, což neni pravda. Nevím co teď mám dělat, protože dodávka začíná od 1.1.2021 a to jsem ještě vázaná u společnosti Yello energy u které chci také zůstat. České uspory na mě udělaly po telefonu podvod, kde me neinformovaly vůbec co bude následovat. Kurýr přijel a když jsem řekla, ze bych si to rada přečetla, rekl mi, ze je jen kurýr a že na to nemá čas. Prosím o radu a pomoc, jak se z takovéhle situace teď mam dostat. Moc Vam děkuji s pozdravem Eisová.


Produkt

Smlouva od společnosti Lama energy na dodávky plynu a elektřiny


Požadované řešení

Prosím o pomoc, jak se dostat z téhle situace, která je podle mě protizakonná (společnost České úspory) a telefonicky přesvědčuje lidi, ze jim seženou levnějšího dodavatele energií a přitom ty lidi dostanou do velkých problémů. Ráda bych zůstala u společnosti, u které ještě stále jsem a to je Yello energy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2020 12:24, před 4 lety

Dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (tj. smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.

Toto právo smlouvu bez sankce vypovědět je podmíněno tím, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem či mimo obchodní prostory dodavatele. Právě uzavření smlouvy tímto způsobem společnost dle obsahu stížnosti rozporuje s odůvodněním, že smlouvu uzavřel za spotřebitele zmocněnec právě v obchodních prostorách společnosti LAMA energy a.s.

Z formálního pohledu sice smlouva mimo obchodní prostory uzavřena nebyla, nicméně z materiálního pohledu smlouva mimo obchodní prostory uzavřena byla. Formální pohled, který společnost uplatňuje, je obcházením ochrany spotřebitele ve vztahu k dodavateli energie, a tudíž podle našeho názoru, s ohledem na účel a smysl zákona i s ohledem na zásadu ochrany slabší smluvní strany, není správný. Přednost by měl podle našeho názoru dostat pohled materiální, podle kterého lze dojít k závěru, že smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory. Tento výklad opíráme i o ustálenou rozhodovací praxi Ústavního soudu ČR, dle které platí, že je-li možné určité ustanovení (resp. jeho použití a dopad) vyložit různými způsoby, je ústavně konformní ten způsob, který je pro spotřebitele nejvýhodnější.

Spotřebitelce doporučujeme neprodleně odvolat plnou moc společnosti České úspory, s.r.o. a především vypovědět smlouvu společnosti LAMA energy a.s., a to s odkazem na § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon.

Nebude-li případ vyřešen smírnou cestou, lze se rovněž obrátit na Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 10:25, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.