Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45708Neuskutečněná dovolená

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.10.2020, před 4 lety

Martina Žabová

Znění stížnosti

Dne 5.12.2019 jsem si 8 žen objednaly dovolenou u CK Invia.cz, a.s. na Krétě v termínu 1.6.-.8.6.2020 s kompletním pojištěním proti všemu. Zálohy splatné podle splátkového kalendáře jsme zaplatily. Třetí splátku jsme již neuhradily z důvodu pandemie a vyhlášení nouzového stavu. Čekaly jsme na postup CK, který podle zákona měl vystavit LEX VOUCHER s platností do 31.8.2021 a starší 65 let vyplatit peníze hned. Nic z toho se nestalo a po dlouhých emailech nám bylo napsáno že na pokaz nemáme nárok. Následovala další korespondence a nakonec jsem to podstoupily právníkovi. Na jeho dopis CK vůbec nereagovala. Až 1.10.2020 nám přišel poukaz na zaplacenou zálohu s platností do 31.10.2020. Starší paní vůbec nezohlednili.


Produkt

Řecko, Kréta, Amounda Bay


Požadované řešení

Vystavit Spávný poukaz LEX VOUCHER s platností do 31.8.2021.
Vrácení zaplacené částky starší paní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2020 12:10, před 4 lety

Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitelka již pořadatele zájezdu kontaktovala s žádostí o vystavení voucheru na náhradní zájezd. Zároveň předpokládáme, že k odstoupení od smlouvy o zájezdu (zrušení zájezdu) došlo z důvodu z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti v místě pobytu či cesty. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost hradit odstupné (storno poplatky) a má nárok na vrácení všech plateb (tzn. včetně případného pojištění, bylo-li sjednáváno v rámci smlouvy o zájezdu). Pořadatel má v souladu s § 4 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (tzv. lex voucher) možnost vrátit spotřebiteli uhrazené platby ve formě poukazu na náhradní zájezd.

Dle § 6 odst. 3 lex voucher, platí, že ochranná doba končí, jestliže pořadatel nenabídl zákazníkovi náhradní zájezd do 30 dnů ode dne, kdy zákazník požádal pořadatele o nabídku náhradního zájezdu. Z obsahu stížnosti vyplývá, že k takové žádosti ze strany spotřebitele v řešené věci došlo.

To mj. znamená, že povinnost spotřebitele akceptovat vrácení kupní ceny uhrazené za původní zájezd ve formě voucheru na jiný zájezd zaniká, pokud pořadatel na jeho žádost o vystavení voucheru nijak nereagoval a voucher mu nenabídl. V řešené věci nejen že nedošlo k nabídnutí poukazu, ale došlo přímo k odmítnutí jakýkoliv poukaz vystavit.

Z výše popsaného plyne, že spotřebitel má nárok na vrácení uhrazených plateb za zájezd ve formě peněžních prostředků. Byl-li zájezd zrušen z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti v místě pobytu či cesty, má v souladu s § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nárok na vrácení peněžních prostředků nejpozději do 14 dnů od zrušení zájezdu. Nerozhodné je, zda byl zájezd zrušen pořadatelem či zda od smlouvy o zájezdu odstoupil spotřebitel.

V řešené věci tak podle našeho názoru nerozhoduje věk jedné ze spotřebitelek, která by měla za normálních okolností nárok na peněžní prostředky díky § 3 odst. 3 lex voucher, protože nárok na peněžní prostředky vznikl všem bez ohledu na věk tím, že společnost porušila povinnosti stanovení v lex voucher.

Spotřebitelka může vyzvat společnost k tomu, aby jí poskytla peněžní prostředky s tím, že jí již vystavené poukazy vrátí zpět. Pokud by ani tak společnost nepřistoupila k vydání peněžních prostředků, může spotřebitelka využít i institut tzv. předžalobní výzvy, prostřednictvím které lze společnost vyzvat k plnění. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Z obsahu stížnosti rovněž vyplývá, že spotřebitelka uhradila dvě třetiny všech plateb. To na výše uvedeném nic nemění s výjimkou toho, že vráceny mají být pochopitelně pouze skutečně uhrazené platby (např. dvě třetiny původně sjednané ceny), a nikoliv původně sjednaná cena.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2020 18:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.