Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.5.2014 jsem si na portálu ZAPAKATEL.CZ zakoupila woucher platný od 1.5.2014do 30.9.2014. Po jeho okamžitém zaplacení na účet č.účtu: 2809229028 kód banky: 5500. Variabilní symbol: 1401113538, jsem jsi v hotelu Praděd ve Velkých Losinách zarezervovala pobyt.
Dne 10.7.2014 mi bylo hotelem oznámeno, že moji rezervaci ruší z důvodu nedodrží závazku ze strany společnosti Spojka Group.
Hned jsem se spojila přes email s Bránou slev a tam mi 17.7.2014 odpověděli, že můj požadavek předávají reklamačnímu oddělení a do 14 dní mě budou informovat.
Ještě dnes nemám jejich vyjádření.
Na email nereagují a telefon je vypnutý.
woucher - Ve dvou do Jeseníku včetně polopenze, cena 2936,- kč
Vrácení peněz
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Společnost Spojka Group s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.