Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
19.5.2014 jsme zakoupili dětskou obuv se suchými zipy pro našeho 7letého syna. Boty nosil občas a po 3 měsících se utrhlo jedno očko a další 3jsou natržené. A to není nijak pečlivý v utahování a o síle ani nemluvě. Prostě aušus. V pondělí nám přišlo zamítnutí reklamace od paní H. ze Zlína s odůvodněním, že obuv je vyrobena z běžných obuvnických materiálů aže jsme ji zničili značnou silou a že se nejedná o materiálovou ani výrobní vadu, což si tedy nemyslím.
Vycházková dětská obuv CP23-1308 32
Vrácení peněz. Původně jsem chtěl i opravit.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uplatnil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Měl by tedy prokázat, že reklamovaná vada nebyla na zboží při převzetí. Může se jednat o vadu, která nebyla seznatelná pouhým okem a postupně se projevila.
Pokud byla reklamace zamítnuta, písemně odůvodněna a prodávající neprovede důkaz opaku, je možné nechat si vypracovat znalecký posudek. V případném sporu se tím vylepší důkazní postavení spotřebitele. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Spotřebitel nám sdělil, že mu byla společností nakonec nabídnuta výměna zboží, se kterou souhlasil. Stížnost tedy uzavíráme.