Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.10.2020 jsem na e-shopu www.fashionlu.cz/ zakoupila produkt Rouška batman (http://www.fashionlu.cz/rouska-batman/). Zboží jsem hned zaplatila bankovním převodem v částce 109 Kč (variabilní symbol = číslo objednávky = 2020001165). Na správně uvedený e-mail mi však nepřišlo ani potvrzení o příjetí objednávky ani potvrzení o přijetí platby, natož expedování zboží.
Prodejce nereagoval na můj e-mail přes kontaktní formulář uvedený na jejich stránkách z 21.10.2020 ani na dotaz vznesený přes jejich vytvořený chat z 22.10.2020.
O den později jsem zjistila, že tento internetový e-shop je zařazený Českou obchodní inspekcí mezi rizikové weby a že podobné problémy již řešili někteří zákazníci přede mnou.
Je prosím nějaká možnost domoci se zakoupeného zboží nebo vrácení peněz? Mnohokrát děkuji za pomoc!
S pozdravem,
Vendula Auzká
Rouška batman - dospělá, velikost L
dodání zboží či vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, neboť nám není známo, jaký subjekt provozuje internetový obchod. Pokud společnost nedodá zboží, může spotřebitelka zvážit podání trestního oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.