Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
už asi tak přes půl roku reklamuji svoji grafickou kartu RTX2080Ti značky Asus. V tuto chvíli je to už na šesté reklamaci. Nejdříve mi dvě reklamace neuznali a až na potřetí mi stejnou závadu konečně uznali kde to vyřídili výměnou jednotky. Po této opravě mi grafika nevydržela ani hodinu a ještě v ten samý den sem podal novou reklamaci kvůli artefaktům v obraze. Po této mi to vydrželo necelé dva měsíce a objevila se stejná vada. Znova oprava ale opět to vydrželo necelých dvanáct dnů a opět je v reklamaci. Opět stejná vada a s nestabilitou systému. Do popisu závady jsem dal požadavek vrácení peněz. Alza si ale do způsobu vyřízení dala opravu. Po upozornění mi bylo napsáno že (Máte zvolený způsob vyřízení v aktuální reklamaci opravu, nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevznikne patrně ani po této reklamaci.) Vzniká mi nárok na odstoupení od smlouvy když se jedná o čtvrtou reklamaci. Děkuji
ROG-STRIX-RTX2080TI-O11G-GAMING
Rád bych dostal zpět své peníze jelikož ta karta je víc v reklamaci než u mě doma. Oni ale argumentují že nemám nárok.
|
Tweet |
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud spotřebitel v popisu vady uvedl, že si přeje odstoupit od smlouvy, jedná se o řádně vznesený požadavek, na němž nic nemění fakt, že ho společnost ignorovala a zvolila jiný způsobe řešení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mne, že má zákazník s vyřizováním reklamací takové nepříjemnosti. Prosím pána Cupala, aby mi zaslal číslo jeho poslední reklamace. Ihned se podívám jak mu vyjít vstříc a dále ho o tomto budu informovat v rámci péče o zákazníky. Děkuji a přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky
Děkujeme za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost doplnit číslo poslední reklamace za účelem řešení věci.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za pomoc ale záležitost sem již s Alzou.cz konečně vyřešil a to tím že mi vrátili peníze. Doufám že se tato záležitost nebude příště opakovat jelikož sedm reklamací za jeden rok je na jeden produkt opravdu mnoho. Děkuji vám za pomoc kterou jste mi poskytli.