Společnost


Stavitelství Zeman s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45751Nedořešená pojistná událost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2020, před 4 lety

Jiřina Zegermacherová

Znění stížnosti

Při rekonstrukci našeho domu v srpnu 2019 uvedenou firmou, došlo k poškození podlahy mého bytu (škoda je ve výši přes 50.000Kč) . Majitel firmy p.Jakub Zeman nahlásil pojistnou událost své (podnikatelské) pojišťovně, do které ale dosud přes mnoho urgencí nedodal všechny vyžadované podklady. Pojišťovna odmítá škodu zlikvidovat.Případ jsem letos (jaro 2020) předala policii, která zjistila, že majitel o všem ví, ale že nemá chuť věc dořešit. Jak mohu postupovat dál? Děkuji za radu. J.Zegermacherová


Požadované řešení

Uhrazení vzniklé škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2020 11:50, před 4 lety

Dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Pokud podnikatel, který škodu způsobil, spotřebiteli neposkytne náhradu za způsobenou škodu v přiměřené době poté, co ho o to spotřebitel požádal, doporučujeme využít institut tzv. předžalobní výzvy (§ 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád). Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Je irelevantní, zda podnikatel již věc vyřídil se svou pojišťovnou, či nikoli.

Jelikož se nejedná o bagatelní částku, doporučujeme v případě dalších neúspěšných pokusů o získání náhrady škody kontaktovat advokáta a obrátit se s žalobou na civilní soud. Seznam advokátů dostupný např. z: https://www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2020 10:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.