Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2-mi měsíci jsem si na netu objednala šoupací dveře Fa č. 202012319, za 1139,00Kč Při odborné montáži 2 truhlářských firem mi bylo sděleno, že tyto dveře jsou nenamontovatelné a nefunkční, že se jedná zřejmě o nějaký čínský pavýroběk, protože materiál neudrží jezdce ani sám svoji váhu, protože PVC z čehož je je cca 0,5mm a nezlze výrobek řádně používat. Došlo k tomuto závěru u truhlářů firmy Nábytek Paul s.r.o. a Go Trade LTD odš. závod Praha.
Do dnešního dne se pán neozval, reklamaci neřešil, že je zboží prý použité...jak bych asi zjistila funkčnost než nasazením a zkrácením lišt, pověšením a zjištěním nefunkčnosti?
Odstoupila jsem od smlouvy, zaslala doporučeně s náklady zboží zpět na jeho adresu. Pán 2 měsíce nereaguje. Nejde jen o peníze, ale přístup a jak si může dovolit prodávat kšunt, který nemůže mít platnou certifikaci k prodeji v ČR. Může to spadnout na děti a kohokoli a vážně poškodit zdraví a ohrozit život.
Děkuji
Ing. Křížová Most
shrnovací dveře prosklené Buk 71 x 203
vrácení peněz a doložení certifikátu o povolení k prodeji v ČR
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Zakoupila-li spotřebitelka věc a následně se ukázalo, že věc má od počátku vadu, která se nedá odstranit opravou ani výměnou za novou věc. Pak může odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí tedy jen tvrdit.
I na uplatnění práva odstoupit od smlouvy, jakožto práva z vadného plnění, se vztahuje reklamační řízení, a to musí být ukončeno nejpozději do 30 kalendářních dní, včetně vrácení uhrazené částky.
Kupující vždy s odstoupením od smlouvy musí vrátit zakoupené zboží včetně příslušenství.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.