Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Odstoupení od kupní smlouvy podle ustanovení § 2106 zák. č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník
Dne 6. 5. 2020 byla mezi mnou jakožto kupujícím a Vámi jakožto prodávajícím uzavřena kupní smlouva dle ust. § 2079 a násl. zák. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (dále jen „NOZ“), jejímž předmětem byla koupě mobilní telefonu Apple iPhone SE 64 GB za kupní cenu 4798 Kč.
Povinností prodávajícího je odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednané jakosti a provedení (ust. § 2095 NOZ). V případě, že věc nemá vlastnosti uvedené v ust. § 2095 NOZ je vadná a kupující má tak práva z vadného plnění. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy má kupující právo na odstranění vady opravou věci, nebo má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od smlouvy (ust. § 2106 NOZ).
Dne 20. 9. 2020 jsem zjistil, že mobilní telefon má neodstranitelnou vadu a to nahodilé problémy s ovládáním přístroje přes jeho display, dále přetrvávají problémy se signálem telefonu (tam kde má jiný telefon stejného typu a operátora silný signál má tento slabý a kde má jiný shodný telefon slabý signál nemá tento žádný), kdy toto vadné plnění je podstatným porušením smlouvy, jelikož věc nelze řádně užívat. (Za vadu neodstranitelnou se též považuje podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku opětovné vyskytnutí vady nebo větší počet vad.)
Na základě výše uvedených skutečností, tímto v souladu s ustanovením § 2106 NOZ odstupuji od výše uvedené kupní smlouvy, kdy předmětnou věc Vám zasílám jako součást této zásilky.
mobilní telefon Apple iPhone SE 64 GB Serial No. F17RJC14H2Y7 IMEI 35543806347395
Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.