Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Od Smartwing jsem zakoupil letenku a následující nabízené zprostředkování pujčení auta na Tenerife.Zakoupený let byl Smartwingsem zrušen tudíž zaplacenou rezervaci vozidla na Tenerife jsem nemohl využít. V povrzené rezervaci č. ES688085470 je uveden partner Smart Wings ,zprostředkovaní zaplacené rezervace na pozdější termín Smartwings odmítl s tím že si to mám vyřídit u dalšího zprostředkovatele Cartrawler nebo půjčovne Goldcar na Tenerife. Cartrawler je nedostupný Goldcar odmítl s tím že nejsem pro ně partner. Ve sjednané rezervaci je jasně uveden partner Smartwings který přes nekolikateré upozornění nekoná. Domlouvám se přes mejl i tel se Smartwingsem od 23.10.2020
Korespodenci výše uvedenými fy. jsem zaslal na Smartwings a 6x nic se neděje 27.10. Slavík Jiří
Dnes již požaduji vrácení zaplacené částky.
|
Tweet |
Jedná se o tzv. závislé smlouvy upravené v § 1727 občanského zákoníku. Pokud zanikla smlouva o přepravě, zanikla spolu sní podle našeho názoru i smlouva o pronájmu vozidla. Proto se domníváme, že v řešené věci je částka, která byla zaplacena za pronájem vozidla, tzv. bezdůvodným obohacením ve smyslu § 2993 odst. 1 občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Spotřebitel má tedy nárok na vydání částky, kterou již v souvislosti s pronájmem vozdila uhradil.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.