Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.10.2020 cca v 16:10 jsem se svým 20měsíčním synem vstoupila na dlážděný přístup k nástupištím. Syna jsem držela za ruku, poté nesla v náručí. Bohužel jsem neměla tušení, že tento přístup k nástupištím se považuje za kolejiště. Z nádražní budovy vyšla službu konající průvodčí - jméno mi odmítla sdělit a bez jiného upozornění na mě velmi zvýšeným hlasem před jinými cestujícími začala křičet : "Co si jako myslím, že s tím děckem v kolejišti dělám?" Když jsem se také zvýšeným hlasem zeptala, zda vadí, že tam jsme, když nejbližší vlak jede nejdříve za 10 minut, začala opět křičet : "Co tomu děcku dáváte za příklad a co ho to učíte?" Pominu fakt, že mého syna neustále označovala jako "to děcko".Ale nemohu se bohužel smířit s tím, že po mém dotazu, zda to nešlo říct slušně,následovala odpověď :"Byste si to nezapamatovala, kdybych Vás tak nesetřela!" Poté přijel vlakem můj partner a když jsem mu celou situaci líčila, přišla k nám bez vyzvání ona výpravčí a spustila, že jestli chci ještě diskutovat i s pánem, že ona klidně diskutovat bude. Jelikož se dlouhodobě léčím s hypertenzí a každé rozčilení pro mě znamená zvýšené zdravotní riziko, prosím o vyjádření, jak bude celá situace řešena neb paní si evidentně plete uniformu ČD s uniformou policejní.
Žádám o důraznou domluvu výše zmíněné výpravčí jejím nadřízeným a doporučuji návštěvu kurzu asertivity a slušného chování!!!
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.
Lze jen poznamenat, že chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.