Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
potřebovali bychom pomoci s neuznanou reklamací kuchyňské linky dělanou na míru.
Dne 30. dubna 2013 jsme převzali kuchyňskou linku k užívání dodávanou firmou Orfa. Zhruba po roce a dvou měsících se nám začaly odlepovat dvířka na vestavěné myčce, která bezprostředně sousedí s elektrickou troubou. Oba tyto spotřebiče jsme si zakoupili jinde, kdy myčka byla zakoupena cca v lednu 2013, elektrická trouba už dříve.
Navíc za plynovou deskou se začala kroutit ochranná lišta a opět byla reklamace zamítnuta s odůvodněním níže.
Reklamační technik mě požádal o fotografie těchto poškození, což jsme vzápětí učinili. Osobně se nikdo nedostavil.
Jen se nám snažili ihned, bez toho, aniž by poškození kdokoliv ještě viděl, rozmlouvat reklamaci, že to je určitě vinou našich spotřebičů, které jsme nezakoupili u nich. Nemáme sílu ani finance se pouštět do soudního sporu,ale cítíme se poškozeni.
Jen poznámka ke jménu, od března mám změněno příjmení.
Dobrý den paní Bittnerová,
po posouzení reklamačním technikem posílám vyjádření k reklamaci dílů kuchyňské linky - reklamace z 29.9.2014 - doklad o nákupu č. 3010600006 z 30.4.2013.
1. odlepená folie na dvířkách myčky - reklamace se zamítá (nejedná se o výrobní vadu, patrně bude špatné těsnění dvířek myčky, případně trouby, které tuto vadu způsobily)
2. poškozená těsnící lišta za varnou deskou - reklamace se zamítá (nejedná se o výrobní vadu)
V případě, že by jste si chtěla některé z uvedených dílů zakoupit, kontaktujte mě, pošlu Vám na ně zvýhodněnou cenu.
V Ostravě 8.10.2014
P.B.
Děkuji za pomoc
Bittnerová
Kuchyňská linka na míru, provedení Traffic 80 Frame street
Nové dvířka na myčku a zabezpečení proti případnému tepelnému vlivu z elektrické trouby a nová ochranná lišta.
|
Tweet |
V tomto případě je otázkou, zda reklamované závady mohou být tímto způsobem odborně posouzeny. Doporučujeme prodávajícího vyzvat k fyzickému posouzení reklamovaných závad. Rozhodnutí o reklamaci by mělo být založeno na zjištěných faktech, nikoli na předpokladech.
Pokud by prodávající nadále trval na zamítnutí reklamace, doporučujeme konzultaci se znalcem, který posoudí reklamované závady z hlediska odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Pokud znalec vysloví závěr, ze kterého bude patrné, že se jedná o vady, nechte si vypracovat znalecký posudek, který poté zašlete prodávajícímu a budete požadovat řádné vyřízení reklamace dle závěrů uvedených v posudku. Spotřebitel má v tomto případě také nárok na úhradu znalečného jako nákladu nutného k uplatnění reklamace. Prodávajícího doporučujeme o tomto kroku informovat.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.