Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.03.2020 e-mailem odeslána objednávka a zaslána platba bankovním převodem na 5 ks Respirátor FPP 3 za 875,-Kč, 5 ks antibakteriální sprej za 425,-Kč, bankovní převod 6,-Kč, doprava 119,-Kč, celkem zaplaceno 1.425,-Kč.Objednávka č. 2020031323 mi byla obratem potvrzena.
Dne 06.04.2020 zaslán dostaz na stav objednávky a žádost o vrácení vyplacených peněz na můj účet, pokud zboží není k dispozici.
Dne 07.04.2020 Odpověď pana J. Alta, že nelze respirátory distribuovat a antibakteriální spreje, že přestaly chodit.
Dne 07.04,2020 jsem na základě výše uvedené informace opětovně žádala o vrácení vyplacené částky ve výši 1.425,-Kč na můj účet.
Dne 07.04.2020 odpověď p. J. Alta, že do týdne bych měla mít peníze zpět.
Žádné peníze mi však do současné doby vráceny nebyly.
Dne 02.07.2020 jsem opakovaně urgovala vrácení zaplacené a neoprávněně zadržované finanční částky ve výši 1.425,-Kč na můj účet. Na tuto urgenci jsem však již neobržela žádnou odpověď a ani zaplacené finanční prostředky mi nebyly vráceny.
Potvrzení přijetí objednávky 2020031323
Vážený zákazníku,
děkujeme za Vaši objednávku.
Výzva k úhradě:
Číslo účtu: 123-1472140217/0100
Variabilní symbol: 2020031323
Částka: 1 425,00 Kč
Pokud se variabilní symbol nevejde do platby, napište jej do poznámky.
Pokud platba dorazí později a nebude již produkt skladem, bude Vám celá částka vrácena na Váš účet.
Děkujeme za pochopení
O termínu odeslání Vaší objednávky Vás budeme informovat e-mailem.
Číslo objednávky: 2020031323
Číslo objednávky: 2020031323 - Respirátor FFP 5 ks á 175,-Kč celkem 875,-Kč, Antibakteriální sprej 5 ks á 85,-Kč celkem 425,-Kč, bankovní převod 6,-Kč, doprava 119,-Kč
Požaduji vrácení zaplacené částky 1.425,-Kč, jak jsem třikrát urgovala. Jsem důchodce a nemám peníze na to, abych o ně tímto způsobem přicházela.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.