Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedávno jsem dával na reklamaci u CZC.cz základní desku a procesor, deska byla úplně mrtvá, nereagovala na nic. Spolu s tím jsem donesl i procesor, hlavně kvůli tomu, že bez desky je procesor na nic tak aby jej prověřili jestli je v pořádku. Na prodejně to pán převzal s tím, že nemá jak poslat procesor samotný, že to teda pošle v celku. Desku kontroloval tak. že by si nemohl ničeho všimnout, procesor ani nevzal do ruky a nechal jej v desce. Cca po tydnu došla SMS, že je to mechanicky poškozené, což ale nebylo. Na procesoru je ulomený jeden pin a evidentně je to zaplácané lepidlem. Paní posléze na infolince řekla, když jsem teda chtěl ten pin co ulomili, že ten bohužel nemají a že je to jejich konečné stanovisko. Jak se dá v tomto případě branit? procesor cca 8000kč není zase sranda.
Chtěl jsem původně nový kus, ale po této jejich reakci chci po nich vrátit penize a rychle pryč.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.