Společnost


ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:54
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#45857Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2020, před 4 lety

Jana Kempná

Znění stížnosti

Dobrý den,
16.4.2020 jsem obdržela od prodejce zakoupenou sedačku. Byla zakoupena přes eshop. Za tuto dobu dobu již proběhly tři reklamace. První reklamace - uvolněné ucho a trhlina na vysouvacím dílu, a následující dvě reklamace na jinou vadu - po krátké době užívání promáčknutý molitan u vysunovací postele. Popis zmíněné vady: po krátké době užívání došlo k promáčknutí molitanu, který se nevrací do původní velikosti, ta je značně ztenčená. Dochází k tomu, že při ležení cítím hrany desky, samotnou desku, na které je připevněn molitan, ležení se tímto stává nepříjemným a bolestivým, člověk má pocit, jako by ležel přímo na desce. I přesto tuto krátkou dobu občasného užívání a to, že váhové zatížení molitanu není silné (vážím cca 58 kg), se po druhé vyskytl tento problém. Na reklamačním oddělení jsem zdůrazňovala to, že materiál molitanu je nekvalitní, pěna se nevrací do původního tvaru. Při reklamacích jsem požadovala, aby byl vyměněn vadný díl za díl s kvalitním materiálem molitanu. První dvě reklamace, kromě této třetí, byly uznány a vyřešeny výměnou zmíněného dílu. Na reklamačním oddělení jsem si přála nyní vrátit peníze, poněvadž mám za to, že všechny výrobky Asko Nábytek jsou ve stejné kvalitě. Tato v pořadí druhá reklamace na stejnou vadu mi byla zamítnuta s tím, že se jedná o standartní provedení výrobku.
Děkuji a přeji hezký den.
Kempná


Produkt

Název: Sedací souprava Bardot OT-2, tmavě šedá tkanina. Číslo: 1004789.0


Požadované řešení

Po prodejci jsem žádala vrácení peněz, nikoliv slevu, či výměnu. Důvody: u prodejce už si do budoucna nemám v plánu nic kupovat, a to na základě zkušeností s kvalitou. Mám za to, že se jedná o oprávněnou reklamaci. Opakovaně vyskytující se vada materiálu molitanu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 11:58, před 4 lety

Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě, má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Z obsahu stížnosti nevyplývá, že by se všechny tři vady projevovaly v použití výrobku stejně. I kdyby tomu tak ovšem bylo, musela by být i třetí reklamace uznána, což se v řešené věci nestalo. Z tohoto důvodu má spotřebitel možnost vyřízení reklamace "pouze" rozporovat.

Pokud totiž prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 10:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.