Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 31. října 2020...byla mi odeslána sms: Vase zasilka 40791279128 za 2199 Kc je pripravena k vyzvednuti v PPL Parcelshopu Kvetinarstvi, second hand, Klatovska 8, 34034 Planice(dnes 08:00-11:00) Pripravte si PIN ***** a presnou hotovost.Tym PPL
Řidič mi volal v 10:13 bohužel, jsem neměl signál, hned jak to šlo jsem mu volal v 10:50...ale hovor mi byl vytípnut s tím, že mu skončila už pracovní doba...???
Nevím jak to vás funguje, ale nikdy před barákem nebyl, aby zkusil zazvonit nebo tak a když napíšete sms s, tím, že balík bude doručen v tolik a tolik, tak se řidič ani nepokusí v téhle době něco doručovat a pošle sms, že si to mohu vyzvednout na parcelshopu do 11:00 a sms přijde v 10:53 a mám to 8km od nejbližšího shopu díky za možnost si to v tenhle den ještě vyzvednout...Takže musím čekat do pátka kvůli své pracovní době, kdy celý týden dělám do 15:30...Jedině v pátek do 13:00
Příště očekávám od řidiče větší snahu doručení balíku....děkuji.
Aby se to neopakovalo
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.