Společnost


REDOGAN s.r.o.

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45878Vymáhání sporné části pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2020, před 4 lety

Lubor Zlatník

Znění stížnosti

Dobrý den,
Spol. Redogan s.r.o byla pověřena vymáháním pohledávky od spol. Lama energy a.s. Spol. Lama energy mě účtuje od 1.1.2020 do 31.3.2020 výrazně zvýšenou cenu dodávky el. energie, přičemž mě o tomto zvýšení ceny nijak adresně neinformovala. Rozdíl mezi zvýšenou části vyúčtování neregulované složky el. energie a části vyplývající ze smlouvy jsem spol. Lama energy odmítl zaplatit i po zamítnuté reklamaci vyúčtování. Již po zamítnutí reklamace - ještě před podáním mého návrhu o zahájení správ. řízení jsem informoval spol. Lama energy, že pokud ERÚ rozhodne v můj neprospěch, spornou část pohledávky uhradím Lama energy do tří dnů od doručení rozhodnutí ERÚ. 15.10.2020 oznámil ERÚ na můj podnět zahájení správního řízení, považuji tedy tuto část pohledávky do rozhodnutí ERÚ za spornou a tudíž i za neoprávněnou. Nicméně Lama Energy a.s. trvá na vymáhání pohledávky spol. Redogan s.r.o. a tak tedy Redogan s.r.o. pohledávku nadále vymáhá přesto, že jsou všechny výše uvedené skutečnosti spol. Redogan s.r.o. známy.


Produkt

Vymáhání sporné části pohledávky


Požadované řešení

Zastavení vymáhání sporné části pohledávky spol. Redogan s.r.o. pro neoprávněnost a to přesto, že spol. Lama energy a.s. na vymáhání sporné části trvá trvá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2020 12:41, před 4 lety

Ze sdělení spotřebitele vyplývá, že došlo k jednostrannému zvýšení ceny. Jednostranná změna smluvních podmínek je sice ve smluvním právu zásadně nepřípustná, nicméně sektorová regulace ji právě v případech poskytování energií umožňuje. Úprava je dle § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, následující. Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Právo na odstoupení od smlouvy podle tohoto odstavce zákazníkovi nevzniká v případě zvýšení regulované složky ceny, daní a poplatků, a dále v případě změny jiných smluvních podmínek v nezbytném rozsahu z důvodu zajištění souladu s obecně závazným právním předpisem.

Podle § 11a odst. 1 energetického zákona platí, že zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek dodávek elektřiny nebo plynu je držitel licence povinen uveřejnit a oznámit svým zákazníkům způsobem sjednaným ve smlouvě nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti. Pokud není způsob oznámení ve smlouvě sjednán, držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek dodávek elektřiny nebo plynu prokazatelným způsobem.

Z výkladového stanoviska ERÚ č. 2/2018 (dostupné zde: https://www.eru.cz/documents/10540/3687211/Vyklstanovisko_ERU_2_2018.pdf/208cd6cd-b6bf-4d90-84dd-437feb1c0acc) dále plyne, že oznámení v zákonem stanoveném rozsahu musí být natolik adresné a individuálně určené, aby neuniklo pozornosti zákazníka a zákazník tak byl přímo informován o tom, že dodavatel elektřiny nebo plynu zvýší cenu nebo změní jiné podmínky uzavřené smlouvy.

Pokud nejsou dodrženy tyto podmínky pro informování o změně ceny a zákazník je spotřebitelem, není dle našeho názoru zvýšení ceny účinné. Spotřebitel se již právně obrátil na ERÚ, který je v tomto případě dozorovým orgánem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2020 15:24, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.