Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po zrušení zaplaceného zájezdu v termínu 17.6-28.6.2020 jsme odmítli voucher i změnu termínu /jsme důchodci nad 65 let/ a 28.5.2020 jsme elektronicky odeslali vyplněný formulář, kde požadujeme vrácení celé ceny zájezdu /33980,-Kč/.
Po mnohých telefonických i elektronických urgencích jsme do dnečního dne žádné peníze neobdrželi.
Produkt Jednalo se o zájezd do Tunisu na Džerbu č.smlouvy 6949707, rezerv.č. 28051
Požadované řešení
Bezodkladné vrácení celé ceny zájezdu - které mělo být do 14 dnů po obržení výzvy k vrácení peněz / dle zák.č.185 MPR/
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel má právo na vrácení veškerých plateb, které poskytl pořadateli zájezdu, výlučně ve formě peněžních prostředků. Jediná možnost, kdy může spotřebitel starší 65 let obdržet od cestovní kanceláře voucher namísto peněžních prostředků je v situaci, kdy s tím sám spotřebitel výslovně souhlasí. To vyplývá z § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).
Lhůta pro vrácení peněžních prostředků je ze zákona 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel pořadateli oznámil, že voucher odmítá. To plyne z § 3 odst. 3 a z § 6 odst. 5 lex vouhcer.
Pokud pořadatel tuto lhůtu překročí, doporučujeme ho nejdříve kontaktovat "běžnou" cestou - tedy skrze e-mail, doporučený dopis nebo telefonicky a na tuto situaci ho upozornit. Cestovní kanceláře jsou nyní značně přetížené a několikadenní zpoždění je skutečností, která může nastat a je s jistou mírou pochopení i akceptovatelná. Na druhé straně, pokud jde o zpoždění v řádu týdnů či měsíců, doporučujeme spotřebiteli zaslat tzv. předžalobní výzvu ve smyslu § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nebude-li ani přesto pořadatel zájezdu reagovat, doporučujeme obrátit se na advokáta a podat žalobu na vydání bezdůvodného obohacení k civilnímu soudu. Seznam advokátu je dostupný např. z: https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.