Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
01.02.2020 jsem zakoupila letenky pro 4 cleny me rodiny z Londyna pres Madrid do Mexica v hodnote £2,840.67
Vyse uvedena castka zahrnula letenky od dvou spolecnosti:
British Airways (Londyn- Madrid a zpet) v hodnote £1,264.46
Mexican Airways (Madrid- Mexico City a zpet) v hodnote £1576.21
British Airways:
Nasledkem Covid-19 oba lety British Airways byly cancelled- jsem clenem British Airways Executive Club- Silver member a vzhledem k tomu jsem byla informovana primo od aerolinky o zruseni letu a nabidky kuponu anebo vraceni penez. British Airways jsem zavolala a byli ochotni vratit penize okamzite ale protoze to slo na Kiwi ucet a ne muj tak jsem jim v dubnu rekla ze to necham vyridit Kiwi.
Kiwi mi tvrdi ze penize od British Airways nemaji, prostoze ja jsem s nimi mluvila v zari a oni mi potvrdili ze refund byl aktivovan.
Vzhledem k tomu, ze British Airways pouzivam frekventovane, a mela jsem dalsi ctyri lety objednane, vim, ze vsechny refunds byly procesovane behem dvout tydnu od podani zadosti.
Prestoze moje zadost o refund ke Kiwi byla podana 2. dubna Kiwi tvrdi ze British Airways refund nemaji.
Mexican Airways:
Mexican Airways se mnou nekomunikovali vubec, predpokladam, ze informovali Kiwi ohledne informaci o ruseni letu a moznosti ke vraceni penez, voucheru atd.
Kiwi mi zaslalo voucher na 115592 RUB
1. Pozadala jsem Kiwi o informaci ohledne moznosti voucheru versus vraceni penez - Kiwi mi odmitlo tyto informace vydat a tvrdi ze tahle komunikace je exclusivne po telefonu
2. Pozadala jsem o podminky na voucher od aerolinky- zaslano totiz byla pouze zkracena Kiwi verze - Kiwi mi odmitlo vydat kompletni podminky od Aerolinky a odvolali se na jejich zkracenou verzi
3. Take jsem si uvedomila ze hodnota voucheru je v Ruske mene? Coz je znacne nepochopitelne jelikoz faktura je v Britskych Librach. Navic podle currency exchange 115592 RUB je £1,125.11 coz je o £451.10 mene nez to co jsem za letenky zaplatila.
Za poslednich 7 mesicu jsem zaslala mnoho emailu na customer service/ stiznosti a na CEO , ale bohuzel nikdo nema zajem konstruktivne vyresit moji zadost.
Dekuji za pomoc!
104 767 729 objednavka cislo
Okamzity refund British Airways letu.
Vysvetleni detajlu ohledne Air Mexico voucher, Terms & conditions of aerolinky a zajisteni ze pokud neni refund tak vyse voucheru odpovida cene kterou jsem za lety zaplatila.
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti.
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení"). Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby
- daný let začínal na letišti na území členského státu
- nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.
V řešené věci je tedy Nařízení aplikovatelné na oba lety British Airways (Londýn-Madrid a zpět), a na let Mexican Airways pouze jde-li o let tam (z území členského státu na území mimo EU). Na zpáteční let se nařízení neaplikuje. S tímto výkladem přišel ve věci C-173/07 Soudní dvůr EU (přímo uvedl, že Nařízení "se nepoužije na případ zpáteční cesty, kdy cestující, kteří původně odletěli z letiště umístěného na území členského státu, na které se vztahují ustanovení Smlouvy, se vrátí na toto letiště letadlem, které odletělo z letiště umístěného ve třetí zemi. Okolnost, že let tam i let zpáteční jsou rezervovány současně, nemá vliv na výklad tohoto ustanovení." )
Naše vyjádření níže se tedy vztahuje pouze k letům Londýn-Madrid, Madrid-Londýn a Madrid-Mexico City.
Dle Nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf.
Voucher je spotřebiteli možné poskytnou místo peněžních prostředků pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.