Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#45888Zadost o refund z 02.04.2020 stale nevyresena - rezervace cislo 104 767 729

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2020, před 4 lety

Helena OShea

Znění stížnosti

01.02.2020 jsem zakoupila letenky pro 4 cleny me rodiny z Londyna pres Madrid do Mexica v hodnote £2,840.67

Vyse uvedena castka zahrnula letenky od dvou spolecnosti:
British Airways (Londyn- Madrid a zpet) v hodnote £1,264.46
Mexican Airways (Madrid- Mexico City a zpet) v hodnote £1576.21


British Airways:
Nasledkem Covid-19 oba lety British Airways byly cancelled- jsem clenem British Airways Executive Club- Silver member a vzhledem k tomu jsem byla informovana primo od aerolinky o zruseni letu a nabidky kuponu anebo vraceni penez. British Airways jsem zavolala a byli ochotni vratit penize okamzite ale protoze to slo na Kiwi ucet a ne muj tak jsem jim v dubnu rekla ze to necham vyridit Kiwi.
Kiwi mi tvrdi ze penize od British Airways nemaji, prostoze ja jsem s nimi mluvila v zari a oni mi potvrdili ze refund byl aktivovan.

Vzhledem k tomu, ze British Airways pouzivam frekventovane, a mela jsem dalsi ctyri lety objednane, vim, ze vsechny refunds byly procesovane behem dvout tydnu od podani zadosti.

Prestoze moje zadost o refund ke Kiwi byla podana 2. dubna Kiwi tvrdi ze British Airways refund nemaji.

Mexican Airways:
Mexican Airways se mnou nekomunikovali vubec, predpokladam, ze informovali Kiwi ohledne informaci o ruseni letu a moznosti ke vraceni penez, voucheru atd.

Kiwi mi zaslalo voucher na 115592 RUB

1. Pozadala jsem Kiwi o informaci ohledne moznosti voucheru versus vraceni penez - Kiwi mi odmitlo tyto informace vydat a tvrdi ze tahle komunikace je exclusivne po telefonu

2. Pozadala jsem o podminky na voucher od aerolinky- zaslano totiz byla pouze zkracena Kiwi verze - Kiwi mi odmitlo vydat kompletni podminky od Aerolinky a odvolali se na jejich zkracenou verzi

3. Take jsem si uvedomila ze hodnota voucheru je v Ruske mene? Coz je znacne nepochopitelne jelikoz faktura je v Britskych Librach. Navic podle currency exchange 115592 RUB je £1,125.11 coz je o £451.10 mene nez to co jsem za letenky zaplatila.

Za poslednich 7 mesicu jsem zaslala mnoho emailu na customer service/ stiznosti a na CEO , ale bohuzel nikdo nema zajem konstruktivne vyresit moji zadost.

Dekuji za pomoc!


Produkt

104 767 729 objednavka cislo


Požadované řešení

Okamzity refund British Airways letu.

Vysvetleni detajlu ohledne Air Mexico voucher, Terms & conditions of aerolinky a zajisteni ze pokud neni refund tak vyse voucheru odpovida cene kterou jsem za lety zaplatila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2020 15:15, před 4 lety

Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti.

Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení"). Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby
- daný let začínal na letišti na území členského státu
- nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.

V řešené věci je tedy Nařízení aplikovatelné na oba lety British Airways (Londýn-Madrid a zpět), a na let Mexican Airways pouze jde-li o let tam (z území členského státu na území mimo EU). Na zpáteční let se nařízení neaplikuje. S tímto výkladem přišel ve věci C-173/07 Soudní dvůr EU (přímo uvedl, že Nařízení "se nepoužije na případ zpáteční cesty, kdy cestující, kteří původně odletěli z letiště umístěného na území členského státu, na které se vztahují ustanovení Smlouvy, se vrátí na toto letiště letadlem, které odletělo z letiště umístěného ve třetí zemi. Okolnost, že let tam i let zpáteční jsou rezervovány současně, nemá vliv na výklad tohoto ustanovení." )

Naše vyjádření níže se tedy vztahuje pouze k letům Londýn-Madrid, Madrid-Londýn a Madrid-Mexico City.

Dle Nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.

Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf.

Voucher je spotřebiteli možné poskytnou místo peněžních prostředků pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2020 15:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.