Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.8.2014 jsem s manželem byla nakupovat v obchodním centru v Olympii Olomouc.
Měla jsem na sobě koženou bundu, kterou mám již delší dobu, ale moc jí nenosím , protože moc nevoní. Není to zase tak strašné , ale je lehce cítit zápach jako kdyby kůže byla špatně zpracována. Proto když jsem zahlédla čistírnu napadlo mne se zeptat, jestli existuje něco na odstranění tohoto zápachu. Seznámila jsem s mým problémem obsluhu čistírny(dále jen prodavačku). Paní prodavačka byla ochotná a řekla, že je bundu třeba vyčistit. Ještě jednou jsem jí upozornila, že bunda není špinavá, protože jí skoro vůbec nenosím. Prodavačka nám řekla, že tímto čištěním zápach zmizí a že je to vyzkoušeno již řadou zákaznic, které si s tímto problémem takto poradily.Nechala jsem tedy zlákat těmito argumenty a dala jsem bundu k čištění. A také ihned zaplatila za tuto službu 500,-Kč. Když mi zaslali SMS, že bunda je vyčištěna vyzvedla jsem si jí a když jsem jí přebírala zajímalo mě hlavně jestli zápach zmizel. A opravdu když jsem přičichla k bundě necítila jsem žádný zápach. Bundu jsem zběžně prohlédla, ale protože již byl večer a v tomto koutě ,kde je čistírna umístěna není moc světla , dala jsem bundu do tašky a jela domů.Doma při pořádném světla a pak na druhý den při denním světle jsme zjistili , že bunda je zničená. Má na sobě fleky ztratila sametový vzhled a na zadní straně zad je tržná díra asi 1,5 cm (jakoby od nůžek).Proto jsme dali bundu 13.9.2014 k reklamaci. V čistírně byla jiná paní než ta , které jme bundu předávali k odstranění zápachu. Z počátku nám nechtěla reklamaci převzít, ale po manželově naléhání neochotně vypsala reklamační protokol.Vyjádření čistírny k reklamaci zasílám níže. Můžete si povšimnout, že se třeba vůbec nevyjádřili k tržné ráně, která samotná bundu zcela znehodnotila .Prosím o posouzení jestli je možné se nějak domoci nějakého odškodnění, kdy jsem přišla o bundu a ještě musela za to zaplatit 500,-Kč.Děkuji Kasprzyková.
Kožená bunda již nemáme paragon, ale pořizovací cena byla 2.000,-Kč.
Chtěla bych vrátit 500,-Kč za čištění a nějakou adekvátní částku za bundu.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá za poškození nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Ale je důležité prokázat, že škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
V případě sporu může pomoci také znalec, který může v posudku vyslovit, zda jsou předmětná poškození skutečně opotřebením, nebo jsou důsledkem nesprávného čístění. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud se s čistírnou na výši škody nedohodnete, může ji určit soud.
Společnost PENGUIN CZ, s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.