Počet nahlášených stížností: | 310 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ziadam o zrusenie zmluvy o mojom clenstve vo vasej spolocnosti uzavretej 15.10.2019 o 19:26 hod.
Zrusenie zmluvy o clenstve
|
Tweet |
Domníváme se, že v případě, kdy pro vznik smluvního vztahu není potřebná písemná forma a celé předsmluvní stadium i samotné uzavření smlouvy probíhá výhradně elektronicky a distančně, je i podání výpovědi možné provést dálkově prostřednictvím e-mailu. Požadavek obchodních podmínek, tj. zaslat výpověď písemnou formou, se nám v takovéto situaci jeví jako nepřiměřený, nedůvodně znevýhodňující spotřebitele jako slabší smluvní stranu vztahu, a proto v rozporu s § 1813 a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K tomuto ustanovení obchodních podmínek by se dle našeho názoru nemělo přihlížet a výpověď e-mailem by měla být platná.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.