Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.10.2020 jsem objednal zboží viz. objednávka č. 469445 a dne 6.10.2020 zásilku od Ogroup s.r.o., číslo 87H00063257, referenční číslo 469445 převzal kurýr INTIME k doručení. Dne 7.10.2020 jsem vadné zboží zaslal Českou poštou na Ogroup s.r.o. (podací lístek č. DR0407176334X, RR661409965CZ) a zboží bylo doručeno k Ogroup s.r.o. 8.10.200.
Do dnešního dne nepřišla žádná odpověď ani peníze na účet.
děkuji za kladné vyřízení
s pozdravem Ing. Vendelín Škuta
Aku vrtačka - nefunkční zdraje, K2 spektrum 700ml vosk ve spreji - prošlá životnost, vyteklý obsah (viz. zasláná fotodokumentace)
Na základ oznámení o odstoupení od smlouvy požaduji vrátit celkovou částku 1.609,- Kč na můj účet.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že ve 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Třicetidenní reklamační lhůta začíná běžet následujícího dne po převzetí této zásilky, v tomto případě dne 9.10.2020. Třicátým dnem reklamační lhůty je 7.11.2020 (sobota). Když však poslední den lhůty připadá na sobotu, den pracovního klidu nebo svátek, je posledním dnem lhůty první následující pracovní den (tedy 9.11.2020).
Pokud by podnikatel nevyřídil reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.