Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V srpnu jsem obdržela objednávku "závěsy", upravené na míru,které měly být limetkové barvy. Barva se neztotožňovala ve skutečnosti vůbec s tou, která je prezentována na webových stránkách. Toto jsem reklamovala u prodejce,který chtěl zaslat nejprve foto a následně jsem měla produkt zaslat mu zpět k vyřízení reklamace, že foto není průkazné. Ve lhůtě 30 dní se mi nikdo neozval. Následně poté jsem se dotazovala emailem prodejce na vyřízení reklamace,a že očekávám připsání peněz na účet.Po ověření mi sdělili, že reklamace není uznána,že platbu můžou vrátit jen za jeden závěs,který můžou ještě zkrátit (9.10).Toto jsem neakceptovala a napsala, že z důvodu nedodržení zákonné lhůty odstupuji od kupní smlouvy (10.10).Z důvodu nereagování jsem se dne 25.10 dotazovala na připsání peněz na účet, jelikož jsem odstoupila od smlouvy. Dne 26.10 napsali:"reklamace nebyla zhledána jako opodstatněná, barva závěsů je zhodná z nabídkou, jelikož bylo zboží upravované dle individuálních požadavků není možné odstoupení od smlouvy" a dne 30.10. mi byla zásilka vrácena. Prodejce nedodržel zákon, kdy trvám na odstoupení od kupní smlouvy.
Zatemňovací Závěsy - Black Out Limo (SSIC) - 140x280 - Cena: 619.00 CZK, Množství: 3, Součet: 1857.00 CZK
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající inzeroval v reklamě, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat v daném případě dodání nové věci v souladu s uzavřenou smlouvou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.