Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupené 2 kufry nevydržely celistvé po dobu 20 dnů. V jednom kufru praskla vnitřní výstuž následkem toho se potrkala vnitřní podšívka kufru. Na druhém se odnýtoval úchyt pro vedení kufru na kolečkách.Při nákupu požadovala manželka doklad o zakoupení, ale ten jí nebyl vydán s poukazem na to, že v případě ,že se něco stane ať se dostaví. Když jsme se tedy dostavili, prodejce odmítl cokoli řešit. Trval jsem na odstoupení od smlouvy, ale s prodejcem nebyla řeč. Požadoval jsem předložení reklamačního řádu - byl mi odmítnut.
Protože s prodejcem nebyla domluva, oznámil jsem celou záležitost České obchodní inspekci. Z dokumentu ČOI vyplynulo, že prodejce chyboval,za což mu byla uložena pokuta, já abych řešil tuto situaci přes Váš server.
2 kufry menší a větší bez bližšího označení
Velký kufr - vrátit peníze nebo vyměnit dle mého názoru je neopravitelný.
Malý kufr - opravit nebo vyměnit.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 ve spojení s § 2169 občanského zákoníku. Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Dokud opak neprokáže, uvedená domněnka platí a spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
K uplatnění reklamace není potřeba originál kupního dokladu, ale je vždy nutné prokázat, že konkrétní věc byla u prodávajícího zakoupena (vč. ceny a data).
Pana Thang Vu Dinh se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít.Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.