Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přihlásila jsem se do Rekvalifikačního masérského kurzu konanéno v Brně v období 12.09.2020 - 22.11.2020 v hodnotě 4.980,- + záverečné zkoušky v hodnotě 1.600,-, tedy dohromady jsem zaplatila 6.580,-. Jsem s celým tímto institutem velice nespokojená, jelikož už při první praxi mi byly dočista zmasakrovány nohy, jelikož si tamní maséři myslí, že jít při masáži přes bolest je v pořádku. Měla jsem tam probrečený ručník, nohy oteklé, zarudlé a vařící - x dní jsem nebyla schopná pořádně chodit. Bohužel jsem nevynadala lektorce ihned (ačkoli seznámená s mou bolestí byla víc než dost), jelikož jsem si naivně myslela, že ona přece musí vědět co dělá. Za pár hodin jsem však zjistila, že tomu tak není. Aby toho nebylo málo, na kurzu byli dva páni, kteří tam neměli dle mého názoru co dělat. Jeden z nich mě fyzicky obtěžoval na zastávce autobusu po kurzu, neustále mi psal (mám veškeré zprávy uložené), i přes mé jasné zdůrazňování, že o to nestojím. Škola se k tomu postavila tak, že se to stalo mimo jejich kurz, takže je to nezajímá. Nabídli mi akorát přeložení na jiný kurz v jiném termínu - asi, abych si to mohla zažít ještě jednou... Psala jsem paní Ing. Bc. Jana Dobiaš, že požaduji vrácení peněz - a to jsem tak hodná, že nepožaduji ani celou částku, jelikož jsem si vědoma, že jsem dostala pěkně vypracovaná skrypta + jsem odchodila hodiny teorie, které byly v pořádku. Vypočítala jsem, že bych měla dostat vráceno za neodchozené dny + za víkend, kdy mi byly zmrzačeny nohy + neodchodím závěrečnou zkouškku, tedy cca 5.000,-. Na to mi paní Dobiaš napsala ve zkratce, že to řešit touto cestou vůbec nebude a ať se přihlásím na jiný termín. Poté jsem jí psala ještě dva emaily, že na vrácení peněz v této situaci mám naprosté právo, přesto do dnešního dne nereaguje. Hrozila jsem i špatnými recenzemi - k čemuž samozřejmě dojde + právními kroky. Opět bez reakce. Už to budou dva týdny od mého posledního emailu.
Rekvalifikační masérský kurz - 12.09.2020 - 22.11.2020 | víkendový denní kurz
Požaduji vrácení peněz, minimálně 4.500,- Kč.
|
Tweet |
Závazek s dílčím plněním je možné zrušit vypovědí nebo odstoupením. Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že smlouva nebyla uzavřena na dálku (přes internet, telefon...) nebo mimo obchodní prostory.
Zavazuje-li smlouva dlužníka (tj. v řešené věci lektora) k nepřetržité či opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna. To neplatí, nemají-li již přijatá dílčí plnění sama o sobě pro věřitele význam. Zda poskytnutá dílčí plnění (tedy skripta a hodiny teorie) mají nebo nemají pro spotřebitele význam, se posoudí z objektivního hlediska, nikoliv na základě subjektivního názoru spotřebitele. Domníváme se, že v řešené věci pro spotřebitele částečně poskytnutá plnění význam mají.
K odstoupení od smlouvy je ovšem třeba buď zákonný, anebo smlouvou stanovený důvod. Detaily smlouvy neznáme, proto se omezíme na důvody zákonné. Odstoupit je možné v souladu s § 2002 občanského zákoníku pro podstatné porušení smluvní povinnosti. Domníváme se, že k tomu zde nedošlo. Dále je v řešené věci relevantní možnost odstoupení od smlouvy v rámci reklamačního řízení. Jedná se však o nárok, který je v § 2169 občanského zákoníku podřazen nároku na správné (opětovné) poskytnutí služby. Jinými slovy, je-li možné vadu plnění odstranit dodáním služby jiným, bezvadným způsobem, není možné od smlouvy odstoupit; to je možné až tehdy, není-li možnost dodat službu řádně vůbec možné. Z obsahu stížnosti vyplývá, že podnikatel spotřebiteli jako řešení navrhl právě dodání služby opětovně, resp. v jiném termínu, a pravděpodobně by přitom bral na zřetel stížnost na způsob, kterým má být plnění poskytnuto. Z tohoto pohledu proto podle nás není možné od smlouvy odstoupit.
Další možnost jak zrušit závazek je jeho výpověď. Závazek je možné vypovědět tehdy, stanoví-li to smlouva. Detaily smlouvy neznáme, proto se k této možnosti nemůžeme dále vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.