Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.7. 2020 jsme byli osloveni podomním zprostředkovatelem z Platform Energy. Tento nám nabídl přihlášku do energetické soutěže na dodavatele energií. Na dotaz zda jsou v soutěži zastoupeni i naši současní dodavatelé nám potvrdil, že ano. Jedná se o ČEZ a Bohemia Energy, tedy na dvou odběrných místech. Přislíbil nám levnější energii než od stávajících dodavatelů. O dominantním dodavateli na trhu se nezmínil. Také nás neinformoval o možnosti odstoupit od smlouvy do 14dnů. Žádal nás abychom s nikým o dodávce energií nekomunikovali, že bychom ovlivnili soutěž. Dne 29. 9. 2020 jsme byli z Platform E. vyrozuměni, že ve výběrovém řízení vybrali dodavatele eYello CZ. Následovalo naše kontaktování původních dodavatelů, kteří nám sdělili, že nebyli účastníky výběrového řízení, a obdrželi výpověď dodávky energií. Od firmy Platform Energy jsme neobdrželi žádnou smlouvu ani podmínky dodávek energií s novým dodavatelem f. eYello CZ. Až na naši žádost nám nový dodavatel poskytl opisy podepsaných smluv, kde jsme zjistili, že smlouvy byly podepsány již 4.8. 2020. Dne 12. 10. 2020 jsme firmě Platform E. zaslali výpověď a žádost o Ukončení dohody o zastupování a Odvolání zmocnění. Toto nebylo akceptováno.
Zprostředkovatel soutěže na dodavatele energií společnost Platform Energy přijme naši výpověď a ukončí naše zastupování a bude akceptovat Odvolání zmocnění. Neb ztratilo naši důvěru v řádné zastupování klienta.
Podepsanou smlouvu s dodavatelem energií fy. eYllo CZ budeme akceptovat tak, jak byla za nás podepsána společností Platform Energy.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a PLATFORM ENERGY s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Vedle toho je také možné namítat neplatnost této smlouvy, neboť spotřebitel byl uveden v omyl ohledně toho, zda jeho stávající dodavatelé jsou taktéž účastníky "soutěže".
Co se týče smlouvy uzavřené s dodavatelem energií, platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zástupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zástupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle názoru dTestu jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s energetickým zákonem vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud jde o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.