Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ráno před osmou hodinou volala paní Procházková z firmy Platform ohledně mého odběrného místa na Praze 8. Uvedla přesnou adresu s tím, že mi zasílali v září dopis a jelikož jsem nereagovala, budu mít dražší energie. Ale prý mi chtějí vyjít vstříc a právě mají v terénu obchodního zástupce, který se mnou může celou záležitost řešit urgentně. Znovu jsem se zeptala, co to má znamenat a že jsem žádný dopis nedostala. Prý nejsou dodavatel, ale zastupují 18 dodavatelů po celé republice a vyřizují jim administrativu. Řekla jsem jí, že s nimi nemám nic společného a ona mi s výhružkou, že oznámí mému dodavateli, že nechci levnější energii chtěla položit telefon. Následně se ukázalo, že netuší, kdo je můj dodavatel a jestli beru elektřinu nebo plyn. Obratem budu informovat svého dodavatele, ale uvádím tento příklad pro všechny. Docela mně překvapilo, jak sofistikovaný nátlak firma Platform zkouší. Už evidentně nestačí chodit po ulici a zvonit na důchodce.
Odběr energie
Reakce je jediná možná, přestat s vymáháním podpisu jakýchkoliv smluv pod nátlakem a s uvedením lživých informací. Myslím si, že firma Platform si zaslouží hromadnou žalobu.
|
Tweet |
Ohledně požadovaného řešení uvádíme, že institut hromadné žaloby není v českém procesním právu doposud zakotven. Nezisková společnosti dTest, o.p.s. spustila v letošním roce kampaň ZaHromadnéŽaloby. Více informací dostupných z: https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.