Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci 2012 jsme dceři koupila džíny zn. Lee, po půl roce byly v rozkroku prodřené. Dcera je hubená, velikost byla odpovídající, a nebyly nošené denně. Bohužel jsem reklamaci odkládala a podala ji až letos v červenci.
Tak nějak jsem předpokládala, že bude uznána, kvalitní značková věc by takhle dopadnout neměla, i ze stánku vydrží déle. Opak byl pravdou, reklamace byla zamítnuta "Poškození vzniklo v místě, kde při běžném užívání výrobku dochází k působení zvýšené mechanické námahy. V této chvíli již nelze jednoznačně určit, zda se jedná o výrobní vadu, mechanické poškození či běžné opotřebení. Uplatnění nároku na reklamaci a odstoupení kupujícího od smlouvy je tudíž neoprávněné".
Už jsem se dívala i znalce, klidně bych šla i do sporu, ale určí znalec opravdu příčinu? Teď už vím, že jsem je měla reklamovat hned, ale i kdyby se to projevilo až po roce nošení, u tohoto druhu oblečení by se to podle mě stejně nemělo stávat.
Dámské kalhoty LEE L331ARPB 28-31, černé
Výměnu za jiné zboží ve stejné hodnotě (tento typ už není nejspíš skladem) nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit reklamaci po dobu 24 měsíců od převzetí věci. Neměl by však výrobek s vadou nadále užívat, protože v takovém případě by mohlo dojít k rozšíření vady a do úvahy by připadala spoluúčast spotřebitele nebo i zamítnutí reklamace (dle míry poškození).
V této fázi je na spotřebitelce, aby pokud s výsledkem reklamace nesouhlasí, prokázala prodávajícímu, že se o vadu jedná. Nejvěrohodnějším důkazem je znalecký posudek. Otázky týkající se jeho vyhotovení doporučujeme spotřebitelce konzultovat přímo s vybraným znalcem. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Společnost JEANS MACHINE, a.s. byla o podané stížnosti informována, doposud však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.