Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#45945Registrační poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2020, před 4 lety

Václava Mandová

Znění stížnosti

Dne 19.10.2020 jsem k mému velkému překvapení od provozovatele portálu s-dražby dostala e-mail, s požadováním platby za registraci na jejich portálu. Dne 21.7.2020 jsem se zajímala o koupi rekreační chaty z portálu iDnes, kterou bych ráda v budoucnosti svépomocí přestavěla na celoroční bydlení pro mě a mou dceru. Po odchodu od partnera, kdy jsem byla nucena opustit dosavadní bydliště bez jakékoli náhrady či finančního vypořádání hledám dostupné bydlení pro sebe a svou dceru. Bohužel si nemohu dovolit koupit byt nebo dům a pronájem bytu v blízkosti školy mé dcery (Praha 4) je pro mě velice finančně nákladný. Z toho důvodu hledám levnější řešení mimo Prahu. Odpověděla jsem na inzerát na iDnes - a přišlo mi od společnosti Centrum aukcí / s-dražby informace, že více informací k inzerátu mi můžete poskytnout až po zaregistrování (v žádném e-mailu od nich nebyla zmína o tom, že tato služba je zpoplatněna, jinak bych ji také nebyla využila, tuto cenu si bohužel jako matka samoživitelka nemohu dovolit), což jsem učinila. Měla jsem zájem pouze o základní informace o ceně, přibližném stavu a rozloze objektu- ne o znalecký posudek či jiné informace. Obdřžela jsem pouze Usnesní o nařízení dražby, Znalecký posudek ve kterém jsou pouze 4 fotografie chaty, z kterým není patrné v jakém je chata stavu uvnitř a pod. Tyto informace jsem obdržela 26.72020 (opět zde žádné informace o zpoplatnění služby) s tím, že dražba se konala cca o 2 dny později (přesně již nevím inzerát již není aktivní od 3.8.2020) Nebyla možná ani prohlídka objektu. Vzhledem k tomu, že takto rychle bych nestihla ani finanční prostředky zprostředkovat žádné další kroky jsem nepodnikala. Žádnou smlouvu jsem nepodepsala a nedala jsem ani žádný souhlas s účtováním těchto poplatků. Nejsem si vědoma toho, že bych na tuto skutečnost byla ze strany provozovatele portálu s-dražby kdy upozorněna, pokud by se tak stalo, služby bych nevyužila.


Produkt

Chata Chlístov, 2192Scc


Požadované řešení

Prosím o neúčtování těchto poplatků a vymazání mých dat z databáze. Nejsem schopna poplatek ani žádné jiné další poplatky zaplatit.

Předem děkuji za kladné posouzení mé žádosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2020 21:38, před 4 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.

Pro úplnost dodáváme, že je-li určitý typ informace označen jako znalecký posudek, jeho náležitostí je, že byl vypracován znalcem v oboru. K ověření této skutečnosti je možné využít seznam znalců. Ten je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2020 18:38, před 4 lety

Dobrý den paní Mandová, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:

"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."

Ohledně odkazu na oznámení EKCR, tak níže uvádíme odkaz z Ministerstva vnitra ČR na komerční využití informací z veřejného sektoru, kde je jasné, že z naší strany není ničeho porušováno:

https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx.

Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2020 13:47, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 09:14, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.