Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Den 7.10.2020 jsem si zakoupila ojete vozidlo kia sportage rok výroby 2011 Hned při prvním představení tohoto vozu jsem upozornila na hlasité klepání v motoru. Prodejce mi ubezpečil že to není žádná závada. Při zkušební jízdě mě náramně vozidlo chválil. Uvěřila jsem odborníkovi. Přece jsem druhý den zajela do servisu. Tam mi sdělil že to jsou ventily. Ihned jsem jela do bazaru aaa.Bylo mi při koupi že mám nárok do 10 dnů toto auto vyměnit za jiné pokud s ním nebudu spokojena. Tam mi prodejce na mou stížnost neodpověděla a zavolal zřejmě vedoucího.Začal argumentovat při nastartování motoru že je vše v pořádku. Trvala jsem na výměna on mi začal vyhrožovat ihned na to že budu muset jelikož mám auto na úvěr vrátit 20 000kc.Celkem byl dost arogantní jsem žena v důchodu, a taky asi se mnou tak jednal.Dne 2.11.2020 jsem zajela do KIA servisu na prohlídku, bylo mi řečeno že motor je úplně zapečený ,ja třeba úplná generálka motoru a to za 58 000kč. Vůbec si nevím rady co mám dělat. Auto nemám ani 1 měsíc.Jsem důchodkyně a v opatrovnictvi invalidního syna.Prosim o radu a pomoc Děkuji Eliška Mitáčkova
Podvodný prodej
Trvám na výměně automobilu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Mitáčková,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Vůz Vám bude (či možná již byl) vyměněn za jiný. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.