Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z důvodu stěhování jsme požádali 19.10. o doslání zásilky. Dle Výzvy k vyzvednutí zásilky, která námi byla doručena včera!!!, tedy 3.11. a je na ní uvedené, že bylo doručováno 30.10. a dopis si máme vyzvednout nejpozději 30.10. Na výzvě není uvedené, kdy a v jakou dobu bylo doručováno, nicméně v domě pořád někdo je, zvonek zvoní a není důvod nedoručit.
Vzhledem k tomu, že máme zaplacenou dosílku, navíc jsme požádali o změnu doručení včas, je chyba při doručování výhradně na straně České pošty.
Žádáme o nápravu, čímž není dotčeno naše právo na náhradu škody.
Jde o zásilky:
RR537299533CZ
RR537299547CZ
Zároveň žádám o upřesnění z jakého důvodu není na Výzvě napsaný čas doručení, proč je na ní datum 30.10., když jsme schránku opakovaně kontrolovali a Výzva byla vhozená do schránky 3.11. Podotýkám, že jde o obchodní korespondenci, u kterých může být promeškaná lhůta a způsobí nám nemalé starosti a nedoručení může způsobit škodu.
Žádáme o omluvu, vysvětlení proč taková situace nastala, v případě, že nám bude způsobená škoda, žádáme o náhradu škody. Vzhledem k tomu, že nevíme o jaké dopisy jde, v tuto chvíli není známe, do jaké míry nás nedoručení může poškodit.
Zároveň posílám osobní pozdrav Romanu Knapovi, vídali jsme se v Prague Bussines Clubu.
|
Tweet |
Dosílka je služba. Služba, která byla stanovena ve smlouvě. Česká pošta tak má povinnost plnit službu z této smlouvy. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman