Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 2.10.2020 jsem si telefonicky objednal u společnosti O2 internet 5G HD zlatý(100 Mbit) s O2 TV, s jednorázovou platbou za modem na doma.Smlouva dorazila následující den elektronicky.Samotná instalace technikem a dodání zboží(modem+anténa)proběhlo až 19.10.2020.Internet ale nesplnil mé očekávání.Již při instalaci mi byl nabídnut pouze internet HD stříbrný(50 Mbit).Hlavně ale skutečná rychlost ve večerních hodinách klesla z 50Mbit třeba jen na 10Mbit.Dne 29.10.2020 jsem tedy odeslal do sídla firmy O2 požadavek na odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní.Nikdo se mi neozval,proto dne 2.11.2020 jsem ještě telefonicky kontaktoval technické a výpovědní centrum O2.Tam mi ale bylo zděleno,že do lhůty 14 dnů již nespadám,protože se doba počítá od uzavření smlouvy(2.10.)a nikoliv od dodání zařízení a instalace(19.10.)Takže nyní s nimi komunikuji každý den a snaží se mě přesvědčit,že mám nárok pouze na standardní odstoupení ve 30 lhůtě,což by samozřejmě znamenalo i zaplacení za modem s anténou v ceně 4750,-kč.Já s tímto nesouhlasím,protože se domnívám se že mám nárok na 14 výpovědní lhůtu,která se počítá až ode dne instalace a zapojení internetu.
2.10.-smlouva Internet HD zlatý,19.10.-instalace,20.10.-změna smlouvy na Internet HD stříbrný
Požaduji odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní
|
Tweet |
Z ustanovení § 63 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích, který je speciální úpravou k obecné úpravě obsažené v § 1829 a násl. občanského zákoníku, lze poměrně jasně dovodit, že lhůta pro odstoupení spotřebitele od smlouvy nebo její změny uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Zákon o elektronických komunikacích zde poměrně přesně navazuje na směrnici o univerzální službě. V řešené věci by tedy první den lhůty podle našeho názoru připadl na 4. 10. 2020.
Dozorovým orgánem pro oblast elektronických komunikací je Český telekomunikační úřad. Spotřebitel se může v případě, že se mu nepovede uzavřít se společností dohodu, na tento orgán obrátit.
Dobrý den, pane Sklenko,
děkuji za Váš podnět. Vašemu požadavku na zrušení služby bylo vyhověno a k vystavené faktuře Vám byl vystaven dobropis. Současně Vás chci informovat, že dobropis bude vystaven i na další fakturu, jelikož služba byla zrušena k datu 9. 11. 2020.
Omlouvám se za případné komplikace.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
mé žádosti již bylo skutečně vyhověno v plné míře.Není proto potřeba se tímto dále zabývat.Děkuji za zájem a za pomoc