Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Společnost mi nedodala zaplacené zboží. Objednáno [Objednávka č.: 21191] (7. 10. 2020). Urgence odeslány 19.10. (odpověď že čekají na dodávku zboží na sklad), 26.10. bez odpovědi,27.10. bez odpovědi, 28.10. jsem zažádala o zrušení objednávky a vrácení peněz odpověď přišla 1.11. že je objednávka zrušena abych zaslala číslo účtu, odpověděla jsem ihned 1.11. a ještě ten den potvrdili vrácení peněz, Urgence o nevrácení peněz 2.11. a odpověď že to bylo předáno účetní. 6.11. Urgence že peníze nepřišly.
Nedodáno: Antivirová nanorouška z nanovlákna s aktivním stříbrem - Fashion 1 299.00 Kč Antivirová nanorouška z nanovlákna s aktivním stříbrem - komiks (dětské) 1 299.00 Kč Antivirová nanorouška z nanovlákna s aktivním stříbrem - Puntíky černé 1 299.00 Kč Antivirová nanorouška z nanovlákna s aktivním stříbrem - zlato 1 299.00 Kč Antivirová nanorouška z nanovlákna s aktivním stříbrem - jednorožci (dětské) 1 299.00 Kč ANTIBAKTERIÁLNÍ GEL - ničí až 99,9% bakterií a virů 1 Free! 100% PURE Dezinfekce roušek a respirátorů ve spreji - 300ml 1 549.00 Kč
Vrátit peníze
|
Tweet |
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení na straně prodávajícího, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.