Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46004Reklamace zájezdu od Invia.cz, a.s.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2020, před 4 lety

Blanka Sabová

Znění stížnosti

Vážená paní / vážený pane,

kontaktuji Vás v záležitosti neuskutečněného zájezdu na řecký ostrov Kos v termínu 2.-9. 9. 2020, který jsem koupila od cestovní agentury Invia, spolu s kolegyněmi. Invia.cz, a.s., IČO: 26702924, Na Hřebenech II 1718/8, 140 00 Praha 4, byla zprostředkovatelem zájezdu, jeho pořadatelem pak cestovní kancelář My Planet – Travel Planet s.r.o., IČO: 27405141, Ječná 243/39a, Nové Město, 120 00 Praha 2.
První platba proběhla ke dni objednání zájezdu, tj. 21. 1. 2020, a zbývající platby byly řádně uhrazeny do stanoveného termínu, tj. 24. 7. 2020, na účet společnosti Invia, UniCredit, č. ú. 2105772532/2700, variabilní symbol: 6951140. Celková uhrazená částka činila 41 351 Kč.
Několik dní před zájezdem mě nikdo nekontaktoval (podle podmínek však měl). Jednání společnosti Invia nebylo profesionální, jelikož jsem její zástupce několikrát oslovila v souvislosti se zasláním cestovních pokynů a dalších informací k zájezdu, přičemž mi vždy bylo odpovězeno, že budou informovat cestovní kancelář My Planet a pokyny mi pošlou. Ani v den zájezdu jsem neobdržela žádné informace, tudíž jsem až do poslední chvíle nevěděla, zda se zájezd uskuteční či ne. Den po původním termínu začátku zájezdu jsem zástupce společnosti Invia opět urgovala a tehdy mi bylo sděleno, že se zájezd neuskutečnil. Bylo mi řečeno, že s Inviou cestovní kancelář My Planet nekomunikuje a záležitost je v řešení. Mezitím proběhlo několik telefonátů a emailů, opět bez řádných informací, pouze vyzývání k trpělivosti. Přestože byla pořadatelem zájezdu společnost My Planet, peníze jsem posílala na účet společnosti Invia, tudíž není myslitelné, aby se Invia neustále vymlouvala na My Planet.
Dne 17. 10. 2020 jsem požádala o vrácení přeplatku prostřednictvím formuláře a webových stránek společnosti Invia, jejíž zástupci mi nebyli schopni říci bližší informace ke vzniklé situaci.
Již jsem kontaktovala také ERV Evropskou pojišťovnu, a. s., u níž měla být cestovní kancelář My Planet – Travel Planet s.r.o., IČO: 27405141, Ječná 243/39a, Nové Město, 120 00 Praha 2, pojištěná, ale obdržela jsem odpověď, že pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře nelze v tomto případě využít, jelikož cestovní kancelář Travel Planet s.r.o. není v insolvenčním řízení a nebyl u ní úpadek vyhlášen.
Dovoluji si Vás požádat o Vaše vyjádření a pomoc při řešení této záležitosti.

S pozdravem


Blanka Sabová


Produkt

Zájezd na řecký ostrov Kos v termínu 2.-9. 9. 2020, číslo zájezdu 6951140, uhrazená částka 41 351 Kč


Požadované řešení

Dovoluji si Vás požádat o vyjádření a pomoc při řešení této záležitosti za účelem vrácení zaplacené částky za zájezd v co nejkratší lhůtě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2020 12:42, před 4 lety

Pokud došlo ke zrušení zájezdu jeho pořadatelem, je tento pořadatel povinen dle ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd.

Nedošlo-li k vrácení peněžních prostředků v zákonem stanovené době, doporučujeme spotřebitel, aby pořadateli zaslal tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V řešené věci se nepoužije zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (lex voucher), neboť k 2. září 2020 nebyla situace v Řecku ohledně pandemie COVID-19 natolik závažná, aby odůvodňovala zrušení zájezdu pořadatelem z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, tedy dle § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož se zákon nepoužije, spotřebitelům náleží vrácení peněžních prostředků, nikoliv voucheru.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 13:33, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.