Společnost


SPP CZ, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46005Odstoupení od smlouvy o dodávce plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2020, před 4 lety

Kateřina Tomanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 30.09.2020 byla bez našeho vědomí uzavřena smlouva na dodávku plynu se společností SPP. Tato společnost byla vybrána zprostředkovatelem výběrových řízení společností TOP 4 YOU, s.r.o. Toto bylo učiněno za základě plné moci, o které jsme nevěděli. Obchodním zástupcem při konzutaci u nás doma jsme byli informováni, že levnější plyn od stávajícího dodavatele E.ON můžeme mít až po uplynutí jednoho roku a proto se pro nás nic nemění.
U původního dodavatele plynu E.ON bylo zjištěno, že smlouva nebyla novým dodavatelem ukončena řádně a proto nám hrozí smluvní pokuta. Z toho vyplývá, že společnosti SPP CZ, a.s. a TOP 4 YOU jednali tak, že nás ohrozili vznikem sankcí, jak ze strany E.ON tak ze strany nového dodavatele SPP CZ, a.s. vzhledem k tomu, že jejich služby nemáme a nikdy jsme neměli zájem.
Při telefonické komunikaci mi ze strany zákaznické linky SPP bohužel nebylo více informací sděleno, potřebují údajně výslovný souhlas Zákazníka (mého otce), že mi můžou telefonicky poskytovat informace. Předp. datum zahájení dodávky bylo 01.11.2020, toto mi však nikdo nepotvrdil. Proto nevím, zda máme ještě možnost od smlouvy odstoupit bez sankcí.


Požadované řešení

Prosím o radu jak správně (odstoupit) ukončit smlouvy se společností SPP CZ, a.s. a TOP 4 YOU s.r.o. bez sankcí a poplatků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2020 16:36, před 4 lety

V textu stížnosti se objevuje formulace "plná moc, o které jsme nevěděli". Listinu prokazující plnou moc je vždy bezpodmínečně nutné podepsat. Pokud by listina s plnou mocí podepsána nebyla, vůbec by nedošlo k udělení plné moci. Pokud taková listina podepsána byla, ale spotřebitel nevěděl, co vlastně za listinu podepisuje, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání, neboť chyběla vůle jednající osoby (viz § 551 občanského zákoníku).

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.

Dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Pokud tato lhůta již uplynula, není možné smlouvu bez sankce vypovědět.

Pokud spotřebitel se zprostředkovatelem uzavřel plnou moc za účelem snížení nákladů na dodání energií, avšak náklady u nového dodavatele jsou v rozporu s tímto pokynem vyšší, jde o podstatné porušení smlouvy. Pokud zprostředkovatel porušil své smluvní povinností, má spotřebitel nárok požadovat po něm náhradu škody dle § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.12.2020 12:03, před 4 lety

Dovolujeme si reagovat na zaslanou stížnost. Dotčená smlouva o sdružených službách dodávky zemního plynu byla sjednána mezi společností SPP CZ, a.s. a zákazníkem v zastoupení zprostředkovatele - TOP 4 YOU s.r.o. Takto sjednaná smlouva byla ze strany SPP CZ, a.s. přijata po předložení plné moci a v dobré víře, že je pan Toman s postupem obeznámen a souhlasí s ním. Uvedená smlouva byla Zprostředkovatelem uzavřena v obchodních prostorách SPP CZ, a.s. Smlouva s původním dodavatelem, byla ukončena na základě písemné vůle zákazníka, zastoupeného zmocněncem tj. TOP 4 YOU s.r.o. Dle vyjádření zmocněnce zákazníka, je společnost TOP 4 YOU s.r.o. připravena zákazníkovi případnou sankci od původního dodavatele nahradit.

Na základě výše uvedeného je patrné, že uvedená smlouva nebyla sjednána distančně, ale v obchodních prostorách SPP CZ, a.s. a není možné aplikovat ustanovení §11a odst. 3 zákona 458/2000 Sb.
Společnost SPP CZ, a.s. v tomto případě souhlasí s předčasným ukončením smlouvy. V případě, že od zákazníka obdržíme návrh na předčasné ukončení smlouvy a návrh termínu, budeme jej akceptovat. Ukončení smlouvy nebude spojeno s žádnými sankcemi.


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2021 21:43, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 15:32, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.