Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46009Nezájem vrácení zálohy za neuskutečněný zájezd do Egypta v době coronaviru- 9.5.-19.5.2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2020, před 4 lety

Dalibor Rundus Rundus

Znění stížnosti

3.10.2019 jsem zakoupil zájezd do Egypta, z pochopitelných důvodů se zájezd neuskutečnil. V té době MMR ministryně Dostálová vyrobila zákon o poukazech, místo vrácení peněz.Při písemném vyrozumění o neuskutečnění zájezdů jsem současně dostal nabídku o přijetí poukazu.Psal jsem do kanceláře, zda se jedná o poukaz z MMR, jsem dostal odpověď, že určitě ano a je ještě vylepšen- nemám se ničeho bát, vše prý poukaz splňuje- pojištění atd.
Chtěl jsem CK pomoci a na poukaz přistoupil a sjednal nový termín- 18.10.-28.10.2020. Ale ani ten se neuskutečnil, dostal jsem opět vyrozumění s tím, zda chci vrátit peníze, nebo opět změnu termínu. Napsal jsem, že raději peníze a od té doby ck přestala komunikovat, až přišel email, že na peníze z důvodů přijetí jejich poukazu nemám na nic nárok a jen opět na změnu termínu. Argumentoval jsem, že jsme ve skupině přednostních- důchodci a já i průkaz invalidy ZTP. Bohužel jsem dostal opět email, že i přes toto nemáme na nic nárok a že jsem dobrovolně převzal jejich poukaz.Přitom mě bylo jasně slíbeno, že se jedná o poukaz na základě MMR a s tím jsem na to i přistoupil. není se kam dovolat, na emailech je uveden jen tým Blue Stylu. proto si na ck stěžuji a žádám o vrácení peněz. Jejich situaci chápu, ale nechci v tomto rozhodně suplovat povinnost státu.Byl jsem vědomě uveden v omyl, bylo to ještě úplně na začátku pandemie a zákazů, nikdo se v tom pořádně nemohl orientovat a varovný dopis jsme od nikoho nedostali. samo CK v mediích na začátku června potvrzovalo, že vše je v souladu s MMR a lidi se nemají o své peníze rozhodně bát. Pokládám jejich řešení za vědomí podvod na klientech. Kdyby mě kdokoliv upozornil na skutečnost, s kterou nyní CK pracuje, tak bych na poukaz nikdy nepřistoupil. je to varování pro všechny, aby již nikdy nedávali jakékoliv zálohy dopředu atd.Přistoupil bych i na opět změnu termínu a to do stejného a požadovaného termínu, ale zatím hotel v nabídce není. Nikam jinam určitě nepojedeme, nikdo mě nemůže jiný hotel vnucovat a termín již vůbec ne- chci se sám rozhodnout-kam a kdy.Právě toho se bojím, že mě budou opět vše násilně nařizovat a vyhrožovat.


Produkt

číslo původního zájezdu 01656150, číslo nového- náhradního a opět neuskutečněného č. 01732471 ,


Požadované řešení

vrácení peněz vložené do záloh a to při zakoupení- 4.180,00kč- 3.10.2019 a 11.000- 2.11.2019


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2020 14:56, před 4 lety

Nabídnout spotřebiteli poukaz namísto vrácení peněžních prostředků je možné v souladu s § 2 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), na zájezdy s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

Pokud spotřebitel využil dříve vystavený poukaz na zájezd a smluvil si s pořadatelem náhradní zájezd v termínu, který nespadá do výše vymezeného období, a tento náhradní zájezd byl následně také zrušen, má spotřebitel nárok na vrácení peněžních prostředků, protože lex voucher se na tento nový/náhradní zájezd vůbec nepoužije.

Pokud byl spotřebitel ujištěn o tom, že se jedná o poukaz vystavený dle lex voucher, tzn. za podmínek tam uvedených, jsou pro vztah mezi ním a pořadatelem platné právě tyto zákonné podmínky. Pokud by totiž v rozporu s ujištěním, které spotřebitel obdržel, byly platné podmínky jiné, může spotřebitel namítat neplatnost takového ujednání, neboť byl druhou stranou záměrně uveden v omyl ohledně rozhodující okolnosti ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Rovněž se domníváme, že by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může proto zvážit podání podnětu příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce.

Na základě výše uvedeného se domníváme, že spotřebitel má nárok na vrácení všech jím uhrazených plateb ve formě peněžních prostředků. Tato povinnost musí být ze strany pořadatele splněna do 14 dnů. Doporučujeme spotřebiteli vyzvat pořadatele ve formě doporučeného dopisu k vrácení všech uhrazených plateb.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 14:17, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.