Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Na protokolu o ukončení reklamace je uvedeno, že závada (nefunkční jedno sluchátko) bylo způsoben chybou zákazníka – nevhodným užíváním, přičemž datum ukončení reklamace je uvedeno též 19. 8. 2014 (což je lehce podivné). Informace o ukončení reklamace, nikoliv však o jejím výsledku a o odeslání zboží zpět mi bylo doručeno mailem dne 18. 9. v 17:44 a teprve následující den mne kontaktovala DPD o možnosti doručení daného zboží.
Zboží koupeno 21.5.2014 a reklamace na nefunkčnost 19.8.2014
Při mém dotazu na způsob testování zařízení jsem byl odkázán vedoucím pobočky Mall Brno na dodavatele zboží, který reklamaci zamítl, cituji: „Tady je vyjádření našeho dodavatele – informujte se tam, kontakty si musíte najít na internetu“. Já si od Vašeho dodavatele nic nekupoval, kupní smlouva byla uzavřena mezi Mall.cz a mnou, i reklamaci jsem podával u vás- logicky bych tedy měl dostat vyjádření o způsobu posuzování reklamace od Vaší společnosti.
Informaci o výsledku reklamačního řízení jsem se tedy mohl dozvědět nejdříve 19. 9. 2014 (tedy 31. den po zahájení reklamačního řízení), neboť v informaci o ukončení reklamace nebyl tento důvod uveden.
sluchátka Urbanista London
Odstranění závady
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Za vyřízení reklamace je spotřebiteli odpovědný prodávající, jeho vztahy s externími subjekty nejsou pro spotřebitele podstatné.
Dále platí, že v případě, kdy je reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající, měl by zejména prokázat, že na věci v době převzetí nebyla přítomá reklamovaná závada v podobě skryté vady.
Vážený pane Malý, kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. Můžete mi prosím zaslat zprávu s číslem objednávky na e-mailovou adresu overeno@mall.cz? Celou záležitost prověřím s naším reklamačním oddělením a ráda se Vám budu věnovat.
S omluvou,
Veronika,
Mall.cz
Info o objednávce odesláno
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Vážený pane Malý,
pro bližší informace Vám můžeme doporučit kontaktovat přímo servisního technika, který Vám je rád poskytne. My bohužel nejsme odborně způsobilí k tomu, abychom Vám tento popis mohli poskytnout, spoléháme se na servisní zprávu přímo ze střediska. Samozřejmě pokud máte zájem, rádi se na servis obrátíme, případně jim poskytneme Váš kontakt.
Informaci o tom, že by Vám zboží přišlo nekompletní, zde neevidujeme. Prosíme o uvedení, jakým způsobem jste nás o tomto informoval a kdy?
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
S přátelským pozdravem,
Ivana Raimundová
reklamační oddělení MALL.CZ
http://www.mall.cz
Do dnešního dne čekám však na vyjádření"
- na základě jakých testů jste usoudili, že nefunkčnost byla způsobena nevhodným
používáním
- proč se mi zboží ze záručního jednání vrátilo neúplné
Z.Malý
Po této reakci jsem rezignoval - i když mají zajisté kopii záručního listu, kde je uvedeno - viz příloha
Prodávající je povinen zamítnutí reklamace kupujícímu písemně odůvodnit. Za správné vyřízení reklamace odpovídá kupujícímu prodávající, jeho vztahy s externími dodavateli nejsou pro kupujícího relevantní. Pokud prodávající neprokáže, že věc byla v době převzetí kupujícím bezvadná, má se za to, že vada byla na věci přítomná již při převzetí. Chybí-li odůvodnění zamítnuté reklamace, není zákonná domněnka vyvrácena a spotřebiteli náleží práva z vadného plnění.
Pokud prodávající kupujícímu zamítnutí reklamace řádně neodůvodní a nadto nevrátí po vyřízení reklamace zboží kompletní, je možné odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas.
Komunikaci doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o informaci ohledně stavu stížnosti.
Společnosti byly zaslány veškeré dokumenty týkající se reklamace s prosbou o vyjádření, jakým způsobem bylo posouzeno o chybu v používání, kde byl porušen návod k obsluze, jakým způsobem vysvětlí dodání reklamovaného zboží a tím i vyjádření o neuznání reklamace nejdříve 31 den reklamačního řízení a žádost a způsob testování sluchátek.
Poslední reakce Mallu byla cestou Facebooku
MALL.cz Dobrý den, Zbyňku, snažíme se reagovat na všechny příspěvky, jak jen to je možné. Vaši situaci určitě řešíme. Pavla
19 červen v 13:24
Stížnost prozatím ponecháváme v řešení, pokud se však společnost již nevyjádří, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Vážený pane Malý,
omlouvám se, Vaše stížnost je stále v řešení. Prosím ještě o trpělivost, v nejbližší době nashromáždíme veškeré informace a zašleme Vám písemné vyjádření.
Děkuji za pochopení.
Ivana
Mall.cz
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Uzavření reklamačního řízení trvalo více jak jeden rok. Z tohoto důvodu se mi jeví jednání MALL jako nesolidní.