Společnost


Aleš Titlbach

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#46039Nevrácená celá částka za oprávněnou reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2020, před 4 lety

Denisa Vomáčková

Znění stížnosti

Reklamovala jsem dětkou zimní kombinézu, firma zboží převzala 24.9.2020. Když firma nereagovala po měsíci jsem ji kontaktovala s nárokem na vrácení peněz + platbu za poštovné - zaslala jsem podací lístek. Firma přislíbila, ale nestalo se, tak jsem znova psala, aby dodržovali zákon a byl mi zaslán e-mail, s výmluvami proč peníze dosud neuhradili. 2.11 konečně přišla platba, ale jen za zboží, žádala jsem o uhzrazení poštovného a zasílala i podací lístek. Opět e-mail s výmluvami, dodnes platba za poštovné nedorazila.


Produkt

Dětská zimní kombinéza


Požadované řešení

Chovat se jako slušný prodejce a vrátit zákazníkovi to na co má právo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2020 11:59, před 4 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Ustanovení § 1924 občanského zákoníku zakládá spotřebiteli možnost požadovat v případě, že je zboží vadné, proplacení nákladů účelně vynaložených v souvislosti s uplatněním reklamace. Jedná se tedy o situaci, kdy je reklamace přijata a existence vady podnikatelem potvrzena. V řešené věci očividně k posouzení vadnosti vůbec nedošlo, s čímž zákon spojuje fikci podstatného porušení smlouvy a možnost spotřebitele od takové smlouvy odstoupit (viz výše ve vyjádření).

Zákon ovšem nestanoví, že pokud reklamace nebyla provedena včas, je zboží automaticky vadné. Z tohoto důvodu nelze případ jednoduše rozhodnout. Pravděpodobně (pokud by spor dospěl do stadia soudního řízení, což je vzhledem k vymáhané částce dosti nepravděpodobné) by soud nechal vypracovat nezávislým expertem posudek, kterým by bylo zhodnoceno, zda věc vadu má, nebo nikoliv. Pokud by věc vadná byla, měl by spotřebitel nárok nejen na odstoupení od smlouvy a s tím spojené vrácení kupní ceny, ale i na proplacení nákladů účelně vynaložených v souvislosti s uplatněním reklamace. Pokud by naopak věc vadná nebyla, nic by to sice neměnilo na nároku spotřebitele od smlouvy odstoupit, nicméně nárok na proplacení takových nákladů by nevznikl.

Pokud se strany na vrácení poštovného již domluvily a spotřebiteli bylo přislíbeno, že mu bude proplaceno poštovné, jedná se o slib, který podnikatele zavazuje. V souladu se zásadou pacta sunt servanda [§ 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku] má proto podnikatel v takové situaci povinnost spotřebiteli zaslat i částku odpovídající poštovnému. Pokud se strany doposud nedomluvily, bude pozice spotřebitele velmi složitá.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.12.2020 09:39, před 4 lety

Dobrý den, paní Vomáčková,
reaguji na Vaší stížnost ohledně kazového zboží.
V případě, že nám zašlete nošené zboží s vadou, čekáme na vyjádření výrobce, nejdéle však do 30 dnů. Výrobce svou lhůtu promeškal, nestihl se vyjádřit, a tak jsme Váš dobropis předali k proplacení.
Částka za poštovné se zasílá zvlášť na účet a byla odeslaná ve stejný den, co jste napsala stížnost na DTEST.
Veškeré finanční částky jsou uhrazené a z naší strany je vše v pořádku uhrazeno.
Děkuji Vám v této vytížené době za Vaši trpělivost.
Přeji Vám pohodové Vánoce.
Za tým ALTISPORT Šenkyříková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2021 23:11, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.1.2021 08:01, před 4 lety


Denisa Vomáčková

Hodnocení: