Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem února 26.2. sem volala firmě, že mi přestala fungovat žehlička na vlasy, bylo mi řečeno ať jí pošlu na uvedenou adresu.
Žehličku jsem zakoupila 16.3.2018
A na mojí reklamaci mi bylo odpovězeno 16.3.2020 když už bych měla den po záruční době dvou 2 a bylo mi podepsáno, že pro mě nemůžou nic udělat, že u nich je na elektroniku pouze rok.
Tak jsem se obrátila na společnost Dtest a tam mi poradili co mám dělat, že rok bych měla v tom případě, že by byla žehlička používaná a já jí zakoupila jako nové zboží v hodnotě 3200kc, tak sem jim odepsala email, ale od té doby už semnou firma nekomunikuje a nemám ani peníze, ani novou žehličku.
Žehlička na vlasy, typ Bio Ionic Gold Pro Smoothing&Styling Iron 1
Výměnu na novou funkční žehličku nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Z obsahu stížnosti vyplývá, že vada se v této době vyskytla a spotřebitelka vadu včas reklamovala. Prodávající nemůže jednostranně, ale ani případným smluvním ujednáním, omezit zákonnou záruční dobu. Ta činí ve všech případech, kdy bylo zakoupeno nové zboží, ze zákona dva roky.
Pokud společnost odmítla spotřebitelku s tím, že nepřijímá reklamace po jednom roku od zakoupení, jedná se o:
- správní delikt, jelikož společnost porušuje povinnosti jí stanovené zákonem o ochraně spotřebitele; spotřebitelka proto může podat podnět České obchodní inspekci.
- nevyřízení reklamace řádně a včas.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci řádně a včas, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nebude-li spotřebitelce přesto navrácena kupní cena výrobku, může podnikatele následně vyzvat prostřednictvím tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.