Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
objednala jsem si zboží, dne 8.11.2020. Zaplatila. Hnedka po chvíli jsme zrušila jsme objednávku stornovala. Dneska 9.11.2020 mi obchodník napsal, že objednávka je ve zpracování, takže nejde zrušit.Nikde nemám potvrzení, že by platbu přijal a komunikuje mi na vše jednou větou, ze objednávku nejde zrušit.
tlapka.cz
Vrácení peněz a zrušení objednávky
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku má spotřebitelka právo od smlouvy od odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebitelce odstoupení i před jeho převzetím.
Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech spotřebitelů v bodě 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel zboží převezme (typicky od přepravce), přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel taktéž možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
V případě, že prodejce reaguje na e-mail s požadavkem na "zrušení objednávky" či odstoupení od smlouvy, je prokazatelné, že mu bylo odstoupení doručeno. Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinnosti je nezbytné, právě aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá.
V případě, že prodejce neuzná právo spotřebitelky na odstoupení od smlouvy a nepodaří-li se jinak spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.