Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, kupoval jsem si u vás velkou šatní skříň s tím, že v balení byly ohnuté tyče a zažádal jsem o jejich výměnu. Po 30 dnech mi přišlo oznámení, že tyče bohužel stále nejsou a musím čekat.
Chápu, že je covidová krize, ale skříň mi zabírá obrovské množství místa a nemůžu s ní nic dělat, protože požadované tyče je třeba hned v prvním kroku namontovat. Navíc tak nemám prostor k rekonstrukci k bytu.
Chtěl bych tedy požádat o nějakou slevu z produktu, jelikož o vás nakupuji pravidelně. Kdyby se jednalo o menší předmět, tak bych to neřešil, ale tohle nelze bohužel tolerovat.
Reklamační protokol č. 6184863 / 20 177
Žádám o lsevu
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti plyne, že věc měla a má vadu ve smyslu § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Přitom není nezbytné reklamované zboží zasílat prodejci. Zásadně platí, že spotřebitel je povinen vadné zboží prodejci zaslat k vyřízení reklamace tehdy, pokud je to s ohledem na povahu vady nezbytné a pokud ho o to prodejce požádá.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 občanského zákoníku má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
omlouvám se Vám za komplikace, byť vyřízení reklamace i přes vámi zcela důvodně a správně zmíněnou covidovou krizi, kdy má mnoho výrobců značné problémy s plněním lhůt nebylo nijak výrazné (dva dny). Samozřejmě Vás ale lidsky chápu a chápu Váš požadavek na kompenzaci za způsobené komplikace. Prosím, zastavte se na obchodním domě v Hradci Králové, kde s Vámi dořeší - dostali ode mě pokyn.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.