Společnost


COMFOR STORES a.s.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46056Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2020, před 4 lety

Miroslav Čech

Znění stížnosti

Dne 07.11.2020 14:40:16

Vaše objednávka na comfor.cz č. 1185505745

Jsem objednal notebook IP Z51-70 15,6"FHD/i5-5200U/1T/4G/DVD/AMD/Win 10 85193 za cenu 5 990 Kč.

Dne 9.11.2020 mě kontaktoval prodejce
Robert Sobola
Vedoucí eshopu
E: robert.sobola@comfor.cz M: +420 730 811 799
COMFOR STORES a.s., www.comfor.cz

s emailem
Robert Sobola - COMFOR

11:26 (před 7 hodinami)

komu: mně

Vážený pane Čechu,
Upřímně nás velmi mrzí vzniklá nepříjemná situace s nabídkou použitého kusu notebooku. Tento notebook tento jeden kus se omylem objevil v nabídce díky technické chybě.
Jako omluvu jsme připraveni vám věnovat 500 Kč slevový voucher pro objednávku na našem eshopu.
Notebook vám dodat neumíme a bohužel nemáme ani alternativu. Věřím, že víte, že obvyklá cena notebooku v podobné konfiguraci se pohybuje od 10tis Kč s DPH a výše.
Z pohledu obchodních podmínek https://www.comfor.cz/obchodni-podminky
Body 2.1 a 2.6 zde říkáme, že
Veškeré nabídky prodeje zboží a služeb umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
V rámci možností bych vám rád vyšel vstříc, ale opravdu nemám jinou vhodnou nabídku a tak sleva 500 Kč je z mého pohledu alespoň malý dárek za komplikaci.
Předem děkuji za pochopení
S pozdravem


Produkt

IP Z51-70 15,6"FHD/i5-5200U/1T/4G/DVD/AMD/Win 10 85193


Požadované řešení

Dodání notebooku nebo dodání notebooku se stejnými parametry. prodejce s tím nesouhlasil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2020 22:04, před 4 lety

V souladu s § 552 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se vůbec nejedná o právní jednání, pokud nebyla zjevně projevena vážná vůle. Domníváme se, že sleva 50 % z ceny obvyklé pro daný model (dle obsahu stížnosti činí cena obvyklá 10tis. Kč, zatímco nabízen byl model za 5tis. Kč) může být nezvyklá, rozhodně z ní však nelze dovodit, že by nebyla projevena vážná vůle. Pokud se jednalo o technickou chybu, je za ní v souladu s § 5 občanského zákoníku odpovědný podnikatel, který vystupuje ve vztahu se spotřebitelem jako profesionál.

Ovšem dle § 1732 odst. 2 občanského zákoníku platí vyvratitelná domněnka, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. K vyvrácení domněnky postačí, pokud bude zjevné, že neexistuje vůle být vázán reklamou nebo vystavením prostřednictvím stránek e-shopu. V praxi tak lze učinit výslovným vyloučením, že se (ne)jedná o veřejnou nabídku, zdůrazněním nezávaznosti, uvedením zvláštní formy uzavírané smlouvy atp. Tyto závěry vyplývají jak z textu a smyslu zákona, tak z odborné literatury.

Domníváme se, že v řešené věci podnikatel výslovně vyloučil, že vystavením zboží na webových stránkách činí nabídku ve smyslu § 1732 občanského zákoníku. Proto podle nás vyvrátil zákonnou domněnku, a v řešené věci tím pádem smlouva nevznikla. Nikoliv však proto, že by měl spotřebitel "na první pohled" odhalit chybu podnikatele při určování ceny, ale proto, že se nejednalo o závaznou nabídku.

Nabídku podnikatele na slevový poukaz doporučujeme spotřebiteli využít. Podnikateli doporučujeme pro větší transparentnost ujednání, aby informaci o nezávaznosti nabídky doplnil i na "pro spotřebitele přístupnější místo" než jsou obchodní podmínky, např. k popisu produktu. Lze tak předejít případům, jako je tento.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 14:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.