Společnost


Pantour s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#46061Nechcou vrátit peníze za lex voucher ženě na MD

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2020, před 4 lety

Martin Koumar

Znění stížnosti

Cestovní společnost pantour mi vystavila lex voucher protože nám zrusila dovolenou a já jako žena na MD jsem odmítla protože jsem chráněna osoba podle MMR tak jsem požádala firmu o vrácení všech prostředků na můj ucet. Zaslala jsem jim potvrzení i čestné prohlášení že jsem na MD. Cestovní kancelar Pantour mi napsala že vrátí peníze jenom mě, a dítěti a ostatním kterým jsem platila a jsou na smlouvě ne. Přitom jsem jediná smluvní strana a já zajezd objednala a platila z mého účtu. Je to již cca 4 měsíce co měli vrátit peníze a stále nic jen peníze za mou osobu a kluka přišli. Na to proč nepostupuji podle MMR, čoi řekli že mají své pravidla a nic jiného je nezajímá. Když jsem se dotazovala na MMR a čoi tak mi bylo řečeno že musí vrátit všechny peníze. Stále mi dluží cca 70 řidič.


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit všechny peníze co mi dluží aby to přítel nemusel hnát k soudu. Chápu že cestovky nemají kšefty teď ale stačilo by mi vrátit alecpon 75 procent co jsme zaplatili a zbytek dát v poukázku lex voucher na další dovolenou protože jako žena na MD šetřím každou korunu a takhle se k nám zákazníkům chovají


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2020 21:31, před 4 lety

Předně spotřebitele upozorňujeme, že řešená otázka není zcela výkladově jasná, a vzhledem k tomu, že zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen lex voucher), je v platnosti několik měsíců, není bezprostředně k ní zaujato jednoznačné stanovisko ani v odborných kruzích, ani v judikatuře.

Z obsahu stížnosti vyplývá, že došlo k odstoupení od smlouvy v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (tj. odstoupení ze strany pořadatele z důvodu mimořádné okolnosti v místě pobytu či cesty). V takovém případě pořadatel vrací spotřebiteli celou kupní cenu zájezdu [nepokrácenou o odstupné (storno poplatky)].

Zároveň se odstoupením z důvodu mimořádné okolnosti dostává řešený případ do působnosti lex voucher. Tento zákon stanoví, že pokud dojde v období od 20. února do 31. srpna 2020 ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit spotřebiteli poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu. Jde-li o osobu uvedenou v § 3 odst. 3 lex voucher (dále jen chráněná osoba), má tato osoba nárok na to poukaz odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků.

V řešené věci je objednatelem zároveň chráněná osoba, přičemž ostatní účastníci zájezdu jsou patrně vedeni pouze jako spolucestující. Chráněná osoba hradila celou kupní cenu za zájezd. Dle nálezu Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16, platí, že jsou-li ohledně výkladu zákonného ustanovení pochybnosti, je třeba jej vyložit ve prospěch spotřebitele. Z tohoto důvodu se domníváme, že správné výkladové stanovisko je to, které zastává ve stížnosti spotřebitelka. Tedy, že je-li objednatelem a jediným kupujícím osoba chráněná dle § 3 odst. 3 lex voucher, pak má nárok na vrácení plné kupní ceny ve formě peněžních prostředků.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 14:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.