Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u společnosti Siberian larch s.r.o. K Hrušovu 292/4 10200 Praha jsme nakoupily terasová prkna která prodejce označuje za top kvalitu. Na druhý den jsme se rozhodli že s prkny začneme pracovat a v ten moment jsme zjistili že jsou poškozená a v žádném případě neodpovídají kvalitě kterou prodejce nabízí a kterou jsme požadovali. Obratem jsme odstoupili od smlouvy, řádně a v termínu z důvodu dodání poškozeného zboží v neodpovídající kvalitě, a prodejce slíbil že si pro produkt sám přijede. Nestalo se tak. Po marných slibech prodejce že si pro zboží přijede (Karlovy Vary), jsme našli vlastního dopravce který zboží odvezl zpět, samozřejmě jsme mu za to museli zaplatit. Uběhli cca 4 týdny od doručení zboží zpět k prodejci kdy nám na účet přišly pouze peníze za zboží ale za dopravu nikoliv i když na to byl prodejce upozorněn a obdržel od nás i fakturu.
Na email nereaguje a telefon vždy položí s odpovědí "Mám jednání, zavolám zpět" a samozřejmě nezavolá.
Jak máme postupovat dál? A máme skutečně nárok na zaplacení dopravy?
Děkuji. S.
PALUBA, SIB.M, AB 28x120x4000, Hranol, hoblovaný podkladový SIB.M, AB, 45x70x3000
Požadujeme proplacení ceny za dopravu zpět k prodejci který nám přivezl poškozené zboží v neodpovídající kvalitě.
|
Tweet |
Pokud chce spotřebitel zboží vrátit a dostat zpět své peněžní prostředky, je nejvhodnější využít možnost odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. V tomto režimu však není možné požadovat proplacení nákladů na přepravu při zaslání zboží zpět podnikateli. Pokud spotřebitel netrvá na vrácení peněžních prostředků a spokojil by se i s jiným způsobem, kterým bude odstraněna vada zboží, je vhodnější využít reklamaci. Při reklamaci nese náklady na přepravu podnikatel (to plyne z § 1924 občanského zákoníku).
K odstoupení:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Náklady spojené s dopravou zboží od podnikateli ke spotřebiteli navrátí podnikatel spotřebiteli. Náklady na dopravu zboží od spotřebitele zpět k podnikateli nese ovšem spotřebitel.
K reklamaci:
Je-li dodána jiná věc, jedná se o vadu ve smyslu § 2161 občanského zákoníku. Kupující může tuto vadu uplatnit u prodávajícího (věc reklamovat). Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 občanského zákoníku má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Reklamace může být vyřízena buď přijetím, nebo zamítnutím. Je-li reklamace přijata, má kupující nároku upravené v § 2169 občanského zákoníku. Primárně by mu měla být dodána nová věc, která odpovídá objednávce. Až není-li tento způsob vyřízení reklamace možný, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy.
Náklady vynaložené na přepravu zboží k reklamačnímu řízení nese v případě, že reklamaci přijme, prodávající. To plyne z § 1924 občanského zákoníku.
K dalšímu postupu:
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.